logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@

تور هند دهلی کشمیر

بهار1403 / 7 شب و 8 روز همه روزه موجود کد 653 رزرو/خرید آنلاین
از 13,000,000 تومان + 970 دلار
جاذبه‌ها:

جاذبه های دیدنی دهلی
قلعه سرخ، قطب منار، آرامگاه همایون، دروازه هند، قلعه پوراناکیلا، معبد آکشاردام، باغ های لودی، گاندی اسمیریتی و بنای یادبود مهاتما گاندی، پارک ملی جانور شناسی، مجموعه حوض خاص
جاذبه های دیدنی کشمیر

سریناگار، گلمرگ، پاهالگام، سونامارگ

آلبوم عکس

3 از 11
اطلاعات حرکت
محل حرکت: فرودگاه امام خمینی
زمان حرکت: همه روزه ساعت 17:25
وسیله نقلیه اصلی: هواپیما ماهان
کشور‌ مورد بازدید: هند
درجه سختی:

برنامه سفر

1

ورود به دهلی


در روز اول سفر پرواز مستقیم ماهان ایر از تهران به مقصد دهلی، و پس از آن ورود به فرودگاه و انتقال به هتل و اقامت شبانه در شهر زیبای دهلی.

2

گشت شهری دهلی


روز دوم سفر پس از صرف صبحانه، به بازدید از مکان های دیدنی دهلی به همراه لیدر فارسی زبان می‌رویم و از مکان های زیر دیدن میکنیم:


راج گات: محل سوختن پدر ملت، ماهاتما گاندی


دروازه هند: یک ساختمان افتخارآمیز؛ این دروازه به یاد 90،000 سرباز هندی است که در طول جنگ جهانی اول جان خود را از دست دادند.


کاخ رئیس جمهور: این کاخ ابتدا به عنوان کاخ نمایندگی بریتانیایی ساخته شده بود. در سال 1950 پس از استقلال هند به نام راشتراپاتی بوان تغییر نام داده شد و اکنون محل اقامت رسمی رئیس جمهور هند است.


برج قطب منار: این برج جزو بلندترین و معروف‌ترین برج‌های جهان است. این مناره 234 فوت ارتفاع دارد و بلندترین برج فردی در جهان است. دیوارها دارای نقوش مرکب از آیات قرآن هستند و یکی از برج‌های بی‌نقص جهان است.


پس از بازدید ها پذیرایی وعده ناهار با فست فود و گذراندن آخرین شب اقامت در دهلی.

3

حرکت  به سمت سریناگار و اقامت در آن فاصله مکانی 13 کیلومتر (45 دقیقه تخمین زده شده)


 ورود به فرودگاه سریناگار و انتقال به اقامتگاه House boat


 هنگام غروب، از یک سواری آرامش‌بخش با شیکارا در دریاچه مشهور دال لذت می‌بریم و پس از آن، شام و اقامت  شبانه نیز در  House boat.

4

بازدید از سریناگار زیبا


پس از صرف صبحانه، به سمت بازدید از باغ‌های مغولی می‌رویم. این باغ ها با چمن‌زارهای پلکانی، چشمه‌های پی در پی، باغچه‌های پراز رنگ‌های روشن و با چشم‌انداز دریاچه دال در جلویشان هستند، دو باغ مغولی نیشات و شالیمار که به عنوان "باغ لذت" شناخته می‌شوند. اول به بازدید از باغ نیشات میرویم، باغ نیشات، معروف به "باغ شادی"، در قرن ۱۶ توسط پادشاه مغولی آصف خان ساخته شده است. باغ نیشات باغ مغولی پلکانی است که در طرف شرقی دریاچه دال ساخته شده است و دومین بزرگترین باغ مغولی در دره کشمیر است. سپس به بازدید از باغ شالیمار میرویم که به عنوان "باغ عشق" شناخته می‌شود اما امروزه این باغ یک پارک عمومی است. لازم به ذکر است که به عنوان تاج سریناگار هم شناخته می‌شود.


سپس به بازدید از شهر قدیمی میرویم. مسجد جامعی در سریناگار،جامو و کشمیر هند است. مسجد جامع سریناگار در نوهتا، در وسط شهر قدیمی واقع شده است. این مسجد توسط سلطان سکندر شاه کشمیر شاهمیری در سال ۱۳۹۴ میلادی به فرمان میرمحمد همدانی پسر سیدالاولیاء سید علی همدانی ساخته شد. شاه همدان همچنین برای انتشار اسلام برخی روزها در اینجا اقامت داشته است.

5

گشت و بازدید از گلمرگ فاصله مکانی 56 کیلومتر (2 ساعت تخمین زده شده)


بعد از صرف صبحانه، از سریناگار به گلمرگ حرکت میکنیم. پس از رسیدن به گلمرگ، خودروی ما مهمانان را در پارکینگ گلمرگ پیاده میکند، زیرا اجازه دسترسی خودرو توسط محیط زیست به منطقه محلی گلمرگ به دلیل منطقه محافظت شده داده نمی‌شود. گلمرگ با ارتفاع ۸۷۰۰ فوت یعنی ۲۶۵۲ متر به عنوان "مرجع گلها" شناخته می‌شود که توسط شاعر عاشق کشمیری در قرن ۱۶ کشف شده است که از تپه‌های چمن‌زاری که با گلهای وحشی پوشیده شده است الهام گرفته شده. این یکی از مهمترین مناطق توریستی هند است. امروزه گلمرگ به تنهایی و فقط یکی از تفریحگاه های زیبا نیست، بلکه در زمستان هم به اقامتگاه (تفریح گاه)  اسکی برتر هند تبدیل می‌شود.


تله‌کابین گندولا سفرهایی به چمنزارهای بلند کونگدوری و به بالاتر از رشته کوه آپارات تا ارتفاع ۱۴۰۰۰ فوت برای دیدن قله‌های هیمالیا در تابستان و برای اسکی در زمستان ارائه می‌دهد. پس از رسیدن به گلمرگ، می‌توانید پیاده روی کنید یا از خدمات زیر استفاده کنید:


- اسب سواری


-ماشین های ATV


-تله کابین های فاز اول و دوم 

6

گشت در پاهالگام و بازگشت به سریناگار فاصله مکانی 96 کیلومتر (3 ساعت تخمین زده شده)


پس از صرف صبحانه، از سریناگار به مقصد پاهالگام برای سفر یک روزه حرکت میکنیم. در طول راه، می‌توانیم کارخانه‌های تولید چوب بیسبال و مزارع زعفران را ببینیم. پس از رسیدن به پاهالگام، خودروی ما فقط اجازه دارد در بازار محلی حرکت کند و برای دیدن جاذبه‌های گردشگری در پاهالگام مجاز نیست. میهمانان می‌توانند با اجاره خودروی محلی از ایستگاه‌های توریستی، منطقه‌های آرو، چندانواری و دره بتاب را دیدن کنند یا به دیدن جاذبه‌های توریستی بایساران، دابیان، دره کشمیر، آبشار، دره پاهالگام، کانیمارگ را با اجاره پونی از ایستگاه‌های پونی انجام دهند. (چندانواری) که 16 کیلومتر از پاهالگام فاصله دارد، نقطه شروع سفر آمارنات است که هر سال در ماه ساوان (باران) برگزار می‌شود. جاده مسر چندانواری زیبا و لذت‌بخش است. با این حال، مردم می‌توانند نقطه شروع زیبای سفر عظیم آمارنات را ببینند.

7

گشت و گذار در سونامارگ فاصله مکانی 95 کیلومتر (3 ساعت تخمین زده شده)


بعد از نوش جان کردن صبحانه در سریناگار،  برای یک گشت تمام روز به سونامرگ آماده میشوید  و سفر خواهید کرد. منطقه سونامرگ (ارتفاع ۲۷۴۰ متری) که به نام "چمن طلا" یا "دروازه لداخ" هم شناخته می‌شود، ۸۴ کیلومتر از سریناگار فاصله دارد و توسط کوه‌های پررنگ و جنگل‌های پسته‌ای غنی احاطه شده است. یخچال تجواس در ۳ کیلومتری جنوب سونامرگ قرار دارد. دامنه‌ها و چمنزارها با زیباترین گل‌های آلپی پوشیده شده‌اند، در حالی که جنگل‌های غنی از نراد، افرا و بید درختان سبز زیبای خود را به منظره اضافه می‌کنند. همراه با پاهالگام، سونامرگ نقطه عالی برای شروع کوه نوردی و پیاده روی به کوه‌ها است و خودش یک مکان ایده‌آل برای کمپ زدن است جایی که یخچال‌ها از هیمالیا سرازیر می‌شوند. سونامرگ همچنین نقطه ورود به غار آمارنات، یک مکان مقدس برای هندو‌ها از طریق دره بالتال است.


منطقه سونامارگ نقطه پایانی سفر است، نقطه ای که در آن پایان معنایی ندارد و جانی دوباره به روح آدمی میدمد.

8

 خروج از سریناگار و حرکت به سوی فرودگاه فاصله مکانی 13 کیلومتر (45 دقیقه رانندگی تخمین زده شده)


در روز هشتم، پس از صرف صبحانه از سریناگار به سمت فرودگاه حرکت میکنیم تا با پرواز بین شهری به دهلی منتقل شویم و از دهلی با هواپیمایی ماهان ایر به سمت تهران بازگردیم.


بدون شک سفر به کشمیر خاطراتی به یاد ماندنی برای مسافرینش رقم خواهد زد.          

لوازم ضروری

  • 1- مدارک شناسایی
  • 2- داروهای شخصی
  • 3- وسایل نظافت شخصی
  • 4- گذرنامه

لوازم پیشنهادی

  • 1- کلاه و عینک آفتابی
  • 2- دوربین عکاسی

درباره سفر

توضیحات مهم

شرایط و مقررات

سایر خدمات

فرم ثبت نام یا رزرو سفر به زودی...

قابل پرداخت توسط تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب
نوع ثبت نام تعداد نفرات نام و نام خانوادگی موبایل ایمیل مبلغ قابل پرداخت
هر نفر: از 13,000,000 تومان + 970 دلار
از 13,000,000 تومان + 970 دلار

سایر روش‌های پرداخت

در صورتی‌که به هر دلیلی امکان ثبت‌نام آنلاین برای شما میسر نبود می‌توانید پس از تماس تلفنی و اطمینان از امکان‌پذیر بودن ثبت‌نام، مبلغ این سفر را به حسابهای زیر واریز و مشخصات فیش واریزی خود را از طریق تماس تلفنی به همکاران ما اطلاع دهید.
نام بانک شماره کارت شماره حساب صاحب حساب
پارسیان 6221061207610298 47000405307606 مونا شاهسون بغدادی
ملت 6104337843838903 5630408758 مونا شاهسون بغدادی

تورهای همزمان با این تور 1403/01/15

نام سفر
مدت
8 روزه
8 روزه