logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
8 جاذبه سوچی که باید ببینید

8 جاذبه سوچی که باید ببینید

1403/04/25

سوچی تنها شهر تفریحی نیمه گرمسیری روسیه است که در امتداد ساحل زیبای دریای سیاه امتداد دارد. این شهر با جمعیت دائمی نزدیک به 350000 نفر، رکورد بزرگترین شهر تفریحی روسیه را دارد. به عنوان پایتخت غیررسمی ریویرای قفقاز، سواحل متعدد آن باعث محبوبیت این شهر در تابستان می‌شود. اگر دوست دارید به تور سوچی بروید این مقاله برای‌تان یک راهنمای عالی خواهد بود.

سوچی کجاست؟

این شهر که در تور سوچی شاهسون‌سیر به دیدارش می‌رویم، در منطقه کراسنودار واقع شده است که 145 کیلومتر (90 مایل) در امتداد دریای سیاه امتداد دارد و سوچی را به دومین شهر طولانی پس از مکزیکو سیتی تبدیل می‌کند. این تفرجگاه دارای تاریخچه طولانی است که به دوران یونان و روم باستان باز می‌گردد، زمانی که مردم زیگی در این منطقه ساکن بودند. اولین سکونتگاه روسی در این مکان قلعه الکساندر نام داشت که در سال 1838 در دهانه رودخانه سوچی تأسیس شد. حالا این شهر پر از دیدنی و تفریح‌های جذاب است که می‌توانند سفر خارجی عالی را برای‌تان رقم بزنند. اینجا از هشت جاذبه‌ای گفته‌ایم که در تور سوچی می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

 

تاریخ سوچی

در واقع، سوچی نام نسبتاً جدیدی برای این شهر است، زیرا اولین بار در سال 1896 به این نام خوانده شد.

یکی از اولین نام‌های بزرگی که سوچی را روی نقشه قرار داد، رهبر شوروی جوزف استالین بود - او خانه تعطیلات یا خانه مورد علاقه‌اش را در اینجا ساخت. این شهر همچنین به عنوان «تفریح‌گاه اتحاد جماهیر شوروی» نیز شناخته می‌شد و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، این شهر در واقع تنها استراحتگاه دریای سیاه در روسیه بود. امروزه نیز تور سوچی به دلیل امکانات تفریحی معروف است. حالا می‌خواهیم از دیدنی‌های سوچی برای‌تان بیشتر بگوییم.

 

1- آکواریوم جهانی سوچی

این آکواریوم یکی از بزرگترین دیدنی‌ها در اروپا محسوب می‌شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار محبوب در این منطقه است. می‌توانید کوسه‌ها، پنگوئن‌ها، اسب‌های دریایی، دلفین‌ها و بسیاری دیگر از ساکنان دریایی را ببینید.

آکواریوم سوچی یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است

 

2- موزه تاریخ هنر سوچی

موزه هنر سوچی در سال 1936 ساخته شد. حدود 5000 اثر هنری همراه با آثار هنرمندان مشهور روسی مانند شیشکین و سرووف در اینجا معرفی شده است. اولین نمایشگاه‌های نقاشان محلی به طور مرتب در اینجا برگزار می‌شود.

در موزه تاریخ هنر می‌توانید آثار هنرمندان معروف روسیه را ببینید

 

3- درختستان سوچی

درختکاری سوچی (یا پارک دندری) در سال 1892 ساخته شد. این یک جاذبه دیدنی در سوچی است. این پارک سرسبز با حجم عظیمی از گیاهان عجیب و غریب مختلف، فضایی آرام و دلنشین دارد. منظره پانوراما از دریا و ساحل را از طریق تله کابین محلی از دست ندهید.

پارک دندری یا درختستان سوچی از دیدنی‌های مهم این شهر روسیه است

4- موزه تاریخ شهر

این موزه در ابتدا در سال 1920 افتتاح شد. چند سال بعد بسته شد اما دوباره باز است. در این موزه، مجموعه هنرهای کلاسیک روسیه از چند دهه پیش معرفی شد و تمام آثار و عکس‌ها عمدتاً به تاریخ غنی شهر مرتبط هستند.

در موزه تاریخ شهر می‌توانید جذابیت‌های سوچی را ببینید

5- دریاچه ریتسا سوچی

این دریاچه تور سوچی در ارتفاع 950 متری از سطح دریا قرار دارد و بهترین مکان‌ها را برای عکاسی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. برای رسیدن به Ritsa باید از تپه‌های سبز و گیاهان زیبا انبوه در اطراف آن بگذرید. سپس این فرصت را خواهید داشت که از میان آبشارهای کوچک عبور کرده و در کنار ساحل قدم بزنید و از مناظر دیدنی لذت ببرید.

دریاچه ریتسا از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی سوچی است

6- فواره‌های آوازخوان

این جاذبه سوچی بدون شک یکی از پربازدیدترین مکان های این شهر است. فواره ها در سال 1970 ساخته شدند و درست در مقابل گالری تجاری سوچی قرار دارند. فواره‌ها فقط شب‌ها و آن هم در فصل‌های بهار و تابستان فعال می‌شوند.

فواره‌های موزیکال سوچی تابستان‌ها روشن می‌شوند

7- مرکز ماتسستا SPA (اسپا)

مکانی به نام ماتسستا (به معنی آتش و آب) یک منطقه کوچک در سوچی است که در ساحل دریای سیاه قرار دارد و توسط چشمه‌های آب گرم احاطه شده است. آب این چشمه‌های آب گرم حاوی بیش از 27 نوع ماده معدنی است که عمدتاً برای درمان مردم استفاده می‌شود. کسانی که مشکلات تنفسی و قلبی دارند سالانه از این مکان دیدن می‌کنند. اینجا مکان مناسبی برای استراحت و درمان اسپا نیز می‌باشد. اتاق حمام و ماساژ، همه چیزهایی که برای یک روز آبگرم عالی نیاز دارید.

مرکز اسپا در سوچی یک جاذبه عالی برای استراحت است

8- کوه آخون سوچی

کوه 700 متری آخون مرتفع‌ترین نقطه منطقه ساحلی است که منظره‌ای عالی و دیدنی از حومه و شهر محلی را در اختیار همه بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. همچنین غارهای باستانی زیادی در منطقه تور سوچی وجود دارد که این شهر را عرفانی و هیجان انگیزتر کرده است.

کوه آخون در سوچی مرتفع‌ترین منطقه ساحلی در سوچی است

سخن آخر

در این مقاله از 8 جاذبه برتر دیدنی در تور سوچی برای‌تان گفتیم. اگر دوست دارید این شهر ساحلی زیبا را در روسیه ببینید، شاهسون سیر با تور سوچی همراه شماست. کافی است با شماره 02188344341 تماس بگیرید و تور خارجی باکیفیت و عالی خود را رزرو کنید. این تور برای تابستان تا اوایل پاییز پیشنهاد می‌شود. پس اگر به‌دنبال یک سفر خارجی متفاوت و جالب هستید این فرصت را از دست ندهید.

 

گردشگری