logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
همه چیز درباره تور زمینی وان

همه چیز درباره تور زمینی وان

1403/04/17

تور زمینی وان یک تور خارجی ارزان است که به‌صورت زمینی برگزار می‌شود. برخی این تور را با قطار می‌روند و بیشتر مسافران با اتوبوس‌های توریستی خودشان را به وان می‌رسانند. اگر دوست دارید در تعطیلات بعدی یک سفر ارزان و پرخاطره به کشور ترکیه داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

زمان برگزاری تور زمینی وان

آژانس شاهسون‌سیر همیشه می‌تواند تور وان انفرادی را برای‌تان اجرا کند. اگر دوست داشته باشید به‌صورت گروهی نیز در تور وان شرکت کنید، بازهم شاهسون‌سیر با پکیج‌های عالی کنار شماست. چراکه ما از سال‌ها پیش درحال برگزاری تور وان هستیم. ما بهترین زمان، بهترین ماشین‌ها و لیدرها را کنار خود داریم تا سفرتان به وان بی‌دغدغه و پر از شگفتی باشد.

پس هر زمان که برای شما مناسب است را به ما اطلاع دهید تا بهترین و کامل‌ترین برنامه، مطابق با شرایط‌تان را معرفی کنیم.

 

تور وان هوایی داریم؟

بله شما می‌توانید هوایی هم به وان بروید اما مسیر مستقیم ندارید. یعنی باید مثلا از ایران به استانبول بروید بعد از آنجا با هواپیمای دیگری، خودتان را به وان برسانید. معمولا مسافران این راه را انتخاب نمی‌کنند. چراکه هزینه سفرتان بالا می‌رود و مدت طولانی‌تری را باید در فرودگاه‌ها مشغول ارائه و دریافت بار یا رسیدن به پرواز بعدی باشید. پس اکثر پکیج‌های تور وان زمینی هستند.

تور وان بیشتر با اتوبوس توریستی و قطار انجام می‌شود

 

تور وان با قطار

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به وان قطار است. معمولا قسمت‌هایی که در ایران طی می‌کنید را می‌توانید با قطار بروید. اما چطوری؟ راه‌آهن شمال‌غرب شما را تا نزدیکی مرز یعنی شهر تبریز می‌برد. آنجا هم می‌توانید سوار ماشین‌های دیگری شوید و پس از ورود به ترکیه، با ون‌های ترک خودتان را به هتل برسانید.

از تهران، کرج، قزوین و زنجان به مرز تبریز با ترکیه خط قطار وجود دارد. قطار امن است اما زمان بیشتری را نسبت به اتوبوس در جاده خواهید بود. چراکه قطار آرام‌تر می‌رود و توقف‌های بیشتری هم دارد.

 

تور وان با اتوبوس

از پرطرفدارترین و سریع‌ترین راه‌های رسیدن به وان، اتوبوس است. شاهسون‌سیر پکیج‌های اختصاصی، تورهای گروهی و سفرهای جذابی را با این وسیله نقلیه تا وان، برای‌تان ترتیب می‌دهد. اتوبوس‌های این مسیر همگی توریستی هستند. صندلی‌های خیلی راحتی دارند، سریع‌اند و معطلی و توقف هم ندارند.

 

ارز مسافرتی برای تور وان

ممکن است فکر کنید برای تور زمینی خارجی ارز مسافرتی ندارید. اما اشتباه است و شما نیز در زمان خروج از مرز می‌توانید ارز مسافرتی خود را با قیمت مسافران هوایی دریافت کنید. ارز مسافرتی تور زمینی و ریلی 300 یورو یا دلار است. برای دریافت آن از طریق بله اقدام کنید یا حضوری به بانک بروید. پس از انجام کارهای اداری و پس از دریافت مهر خروج، ارز خود را بگیرید.

 

خروج از کشور برای تور وان

تور وان یک سفر خارجی است پس باید برای آن عوارض خروج از کشور را نیز بپردازید. این مبلغ معادل با تورهای هوایی است و بهتر است قبل از سفرتان برای پرداخت آن اقدام کنید تا در مرز معطل نشوید.

برای تور وان نیاز به گذرنامه و پرداخت عوارض خروج از کشور دارید

 

گذرنامه و ویزا برای تور وان

وان شهری در ترکیه است و شما برای ورود به آن نیاز به ویزا نخواهید داشت. اما باید گذرنامه با حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشید. یادتان باشد که شرایط ممنوع‌الخروجی‌تان را قبل از سفر بررسی کنید و مطمئن شوید مشکلی از این بابت وجود ندارد. در مرز زمینی ایران و ترکیه در یکی از صفحات گذرنامه خودتان، مهر خروج‌تان ثبت می‌شود. آن طرف مرز، ترکیه نیز برای‌تان مهر ورود می‌زند تا به‌صورت قانونی وارد وان شوید.

چقدر می‌توان در وان ماند؟

ترکیه قانون مهمی دارد که باید برای اقامت طولانی در وان به آن توجه کنید. این قانون می‌گوید با ویزای توریستی سه ماه یا 90 روز متوالی مجاز هستید در ترکیه باشید. حتما قبل از پایان این مهلت خاک ترکیه را ترک کنید یا برای تمدید اقامت خود اقدام نمایید. وگرنه شامل پرداخت جریمه می‌شوید و شاید نتوانید باز هم به ترکیه بیایید. 6 ماه بعد باز هم می‌توانید به ترکیه بیایید و باز 3 ماه متوالی با ویزای توریستی در این کشور بمانید.

 

بیمه مسافرتی برای تور وان

قبل از سفر با تور وان حتما بیمه مسافرتی بگیرید. اگر با شاهسون‌سیر به وان بروید، این سند مهم برای‌تان آماده می‌شود و هیچ نگرانی درباره آن نخواهید داشت. بیمه مسافرتی شامل خیلی چیزها از جمله پرداخت جریمه کنسلی پروازها، پرداخت هزینه‌های پزشکی در مقصد و حتی آوردن یکی از اعضای خانواده در شرایطی است که مسافر در کشور خارجی بیمار و بستری شده است. بیمه مسافرتی آن‌هم در کشورهایی که ارز گرانی دارند  از واجبات است.

 

برای تور وان چقدر پول ببریم؟

پاسخ این سوال کاملا به شما و سبک سفرتان مربوط می‌شود. اما درمجموع وان نسبت به استانبول شهر ارزانتری است. بوتیک‌ها، پاساژها و برندهای وان قطعا برای خرید وسوسه‌تان می‌کنند و احتمالا نتوانید از چشیدن چای و باقلوا هم چشم‌پوشی کنید. پس به‌اندازه‌ای که قصد خرید یا دیدن جاذبه‌ها را دارید، برای سفر به وان با خودتان دلار، یورو یا لیر ببرید.

با توجه به سبک سفرتان برای تور وان با خودتان لیر، یورو یا دلار ببرید

 

تور وان با شاهسون‌سیر

انتخاب تور وان یک پیشنهاد هوشمندانه برای آنهایی است که به‌دنبال سفری پر از شگفتی، شادی، خرید و کسب تجربه‌های نو هستند. با تور وان می‌توانید به کشوری خارجی سفر کنید که بخشی از آن در اروپا است و سالانه مردم بسیاری از کشورهای گوناگون عازم آن می‌شوند. اگر برای شرکت در تور ارزان وان نیاز به توضیحات بیشتر داشتید، شاهسون‌سیر همراه شماست. این فرصت عالی را از دست ندهید و قبل از سرد شدن هوا، خودتان را به وان برسانید.

بهتر است قبل از شروع زمستان با تور وان به ترکیه سفر کنید