logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
5 جاذبه تاریخی وان

5 جاذبه تاریخی وان

1403/04/15

وان یک سفر خارجی ارزان با ویژگی‌های ارزنده است. اگر دوست دارید عازم این سفر شوید حتما این 5 جاذبه تاریخی وان را ببینید.

شهر وان کجاست؟

وان شهری در شرق ترکیه است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که یکی از آن‌ها گربه‌های نادری هستند که به طور جالبی در اطراف دریاچه وان زندگی می‌کنند. گربه‌های ون چشم‌های کنجکاو با رنگ‌های متفاوتی دارند – یکی، کهربایی و یکی، آبی – و جالب‌تر اینکه به شنا در دریاچه وسیع وان علاقه دارند.

جدا از گربه های عجیب و غریب، وان به تاریخ ریشه دار خود می بالد که به 5000 سال قبل از میلاد می‌رسد که شما را به انتخاب تور وان ترغیب می کند. تمدن‌ها و پادشاهی‌های مختلف تاریخ وان را شکل دادند - اورارتویی، ارمنی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی.

هر یک از این دوران سازه‌های قابل توجهی مانند قلعه وان (اورارتویی) و کلیسای صلیب مقدس (ارمنی) بر جای گذاشت. طبیعت همچنین شهر وان را با دریاچه‌ای برکت داده است که بزرگترین حجم آبی ترکیه است.

 

بازدید از موزه وان

موزه وان در شهر خوش آب و هوای وان مصنوعاتی را در خود جای داده است که مربوط به دوران مهم تاریخ ترکیه - دوران پیش از تاریخ، دوره اورارتویی و ترک عثمانی است. یکی از بخش‌های جالب موزه وان، بخش نسل‌کشی است که از آن با قتل‌عام‌های خونینی که در منطقه رخ داده است، آشنا می‌شوید.

موزه وان از دیدنی‌های جذاب این شهر است

موزه به بخش های مختلف تقسیم می‌شود. در حیاط داخلی الواح به خط میخی و استیل‌های حکاری وجود دارد. در حیاط سنگ قبرهای اورارتویی با کتیبه‌هایی وجود دارد. در سطح پایین سفال های سفالی، جواهرات طلای اورارتویی و مصنوعات برنزی و در سطح بالایی سفال‌، سکه‌های باستانی و نسخه‌های خطی قرار دارند.

 

بازدید از ارگ وان

مشرف به ویرانه‌های شهر 3000 ساله اورارتو، قلعه سنگی عظیمی به نام ارگ وان قرار دارد. ارگ وان که بین قرن‌های 9 و 7 قبل از میلاد ساخته شده است، بزرگترین قلعه سنگی است که از سنگ بازالت (پایه) و آجرهای گلی برای مناطق اصلی ساخته شده است.

در مجاورت ارگ، برج سردور قرار دارد که کتیبه‌هایی از آغاز پادشاهی باستانی اورارتو را بر خود داشت. این کتیبه به سه زبان فارسی باستان، بابلی و ایلامی توسط خشایار شاه بزرگ در قرن پنجم قبل از میلاد نوشته شده است. در طول هزاره، کتیبه از تمام عناصر باقی مانده است و در شرایط عالی قرار دارد.

در ارگ وان یک کتیبه قدیمی از دوران هخامنشی را می‌بینید

 

بازدید از جزیره آکدامار

افسانه‌ها می‌گویند که نام این جزیره از عشق متولد شده است. مردی بود که عاشق دختری از جزیره شد. او هر شب برای دیدن او از دریاچه وان عبور می‌کرد و سپس یک بار در برابر خشم طوفان جان سالم به در برد، اما قایقش غرق شد و در حالی که با امواج سهمگین می‌جنگید، دختر تامار را صدا می کرد: "آخ تامار" (اوه).، تامار).

جاذبه اصلی این جزیره، کلیسای جامع ارامنه صلیب مقدس است که قدمت آن به سال 915 باز می‌گردد. معماری کلیسا قابل توجه است، اما قابل توجه‌تر، آثار هنری روی دیوارهای خارجی آن است که صحنه‌هایی برگرفته از کتاب مقدس است.

جزیره آکدامار یکی از زیباترین جاذبه‌های ترکیه است

 

بازدید از کلیسای صلیب مقدس

کلیسای صلیب مقدس به زیبایی در بالای کوه جزیره آکتامار که توسط دریاچه وان احاطه شده است قرار دارد. کلیسای صلیب مقدس که بین سالهای 915 و 921 توسط معمار ارمنی تردات مندت ساخته شد، بزرگترین جاذبه جزیره است.

این جاذبه تور وان نه تنها اهمیت دین برای جزیره، بلکه اهمیت عمیق هنر و فرهنگ را نیز منعکس می‌کند. کلیسا تحت یک سری بازسازی قرار گرفته بود که سال 2005 جدیدترین آنها بود. هنوز هم سنگ‌های توفای قرمز زیبایی را که از معادن جزایر مجاور حمل شده‌اند، پیدا خواهید کرد و هنوز چیزهای زیادی برای تحسین در مورد نقاشی‌های دیواری داخل کلیسا وجود دارد.

کلیسای صلیب مقدس جاذبه پر از زیبایی در وان ترکیه است

 

بازدید از قلعه هوساپ

قلعه هوساپ، قلعه قرون وسطایی باشکوهی بر روی یک رخنمون سنگی در ساحل رودخانه هوساپ ساخته شده است. در افسانه‌های محلی آمده است که معمار قلعه، مرد کرد محمودی سلیمان، دستانش را توسط مقامات قطع کردند تا دیگر نتواند قلعه دیگری بسازد که رقیب هوساپ باشد.

قلعه هوساپ که در سال 1643 ساخته شده است به دو قلعه بیرونی و درونی تقسیم می‌شود. چهل برج از قلعه بیرونی که دارای یک مسجد و چندین آبادی است محافظت می‌کنند. از سوی دیگر، قلعه داخلی به صورت استراتژیک در قله رخنمون قرار دارد. دارای سه حیاط دیواری است که بیشتر به دو طبقه تقسیم می‌شود. سطح پایین جایی است که خانه های نگهبانی، باروها و ورودی قرار دارند، در حالی که سطح بالایی دارای کیوسک مشاهده است. در تور وان حتما این قلعه تاریخی را ببینید.

قلعه هوساپ از دیدنی‌های مهم در وان است

 

سخن آخر

تور وان یک فرصت عالی برای یک سفر ارزان خارجی است. توری که شما را به دیدار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی می‌برد، بازارهای ارزان زیادی دارد و در آن می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه را امتحان کنید. اگر دوست دارید به تور وان بروید و از دیدن این شهر زیبا لذت ببرید، شاهسون سیر با برگزاری تور وان ارزان و ترکیبی همراه شماست. برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام تور وان از تهران و دیگر شهرها و دیگر سفرها مانند تور سوچی و تور مسکو با ما تماس بگیرید.