logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
سوچی کجاست؟

سوچی کجاست؟

1403/04/15

سوچی از جدیدترین مقاصد گردشگری است که مورد توجه قرار گرفته. شهری در روسیه اما شبیه آنچه که در قصه‌ها شنیده‌اید. سوچی پایتخت تابستانی روسیه است و درآن می‌توانید شگفتی‌های بسیار را تجربه کنید. دوست دارید در تور سوچی شرکت کنید؟ پس این مطلب را از دست ندهید.

سوچی کجاست؟

سوچی یکی از شهرهای سرزمین کراسنودار است. منطقه‌ای افسانه‌ای در مرز غربی روسیه که یک سمت آن به دریای سیاه می‌رسد و از سوی دیگر کوه‌های قفقاز آن‌را محاصره کرده‌اند. به‌ سوچی عنوان طویل‌ترین شهر اروپا را داده‌اند و عده‌ای آن‌را مروارید گرانبهایی در کرانه دریای سیاه می‌دانند.

سوچی از شهرهای روسیه و کنار دریای سیاه است

سوچی بزرگ در امتداد ساحل دریای سیاه با 145 کیلومتر (90 مایل) کشیده شده است. سوچی تقریباً 1603 کیلومتر (996 مایل) از مسکو فاصله دارد. شهر سوچی در شمال غربی با ناحیه تواپسینسکی، از شمال با ناحیه آپشرونسکی و ناحیه مایکوپسکی جمهوری آدیگه، از شمال شرقی با ناحیه موستوفسکی و از جنوب شرقی با گرجستان همسایه است.

سالانه 4 تا 5 میلیون نفر به تور سوچی می‌روند و تابستان خود را در اینجا می‌گذرانند. حالا می‌خواهیم بدانیم سوچی چی دارد که همه دوست دارند برای دیدن آن به روسیه بروند؟

 

مردم سوچی

حدود 80 درصد از مردمی که سوچی زندگی می‌کنند روس هستند و 20 درصد را آذربایجانی‌ها و ملل دیگر تشکیل داده‌اند. درنتیجه شما می‌توانید با فرهنگ، غذاها، نوشیدنی‌ها، کافه‌ها و سبک زندگی مردم روسیه در شهری متفاوت آشنا شوید. اگر فکر می‌کنید این تجربه ممکن است ناخوشایند باشد، صبر کنید. چراکه سوچی یک شهر توریستی است و مردم آن برخورد خیلی خوبی با گردشگران دارند.

سوچی روسیه میزبان المپیک 2014 زمستانی بوده است

علاوه‌بر این سوچی در سال 2014 میزبان بازی‌های المپیک زمستانی نیز بوده است. درنتیجه تمام شهر با کدهای گردشگری آشنا هستند و اقامتی خوش و پرخاطره را برای‌تان رقم خواهند زد.

 

آب‌وهوای شهر سوچی روسیه

سوچی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است. میانگین دمای سالانه آن 18.9 درجه سانتیگراد (66.0 درجه فارنهایت) در روز و 11.5 درجه سانتیگراد (52.7 درجه فارنهایت) در شب است. در سردترین ماه‌ها - ژانویه و فوریه - میانگین دما در روز حدود 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت)، در شب بالای 3 درجه سانتیگراد (37 درجه فارنهایت) و میانگین دمای دریا حدود 9 درجه سانتیگراد (48 درجه فارنهایت) است.در گرم‌ترین ماه‌ها - جولای و آگوست - دما معمولاً بین 25 تا 29 درجه سانتی‌گراد (77 تا 84 درجه فارنهایت) در طول روز، حدود 20 درجه سانتی‌گراد (68 درجه فارنهایت) در شب و میانگین دمای دریا حدود 23- است.

سوچی تابستان‌های خنک و زمستان‌های پرشکوه با برف و تفریحات عالی دارد

 

دیدنی‌های سوچی

باغ گیاهشناسی سوچی از مهم‌ترین و زیباترین دیدنی‌های آن است

زیرساخت‌های گردشگری در سوچی

سوچی بیش از 700 هتل دارد. این عدد به‌جز پانسیون‌ها و اقامتگاه‌های ساده آن است. پلاژهای کنار آب، تفریح‌گاه‌ها، پارک‌ها، باغ‌ها و فضاهای تفریح و استراحت سوچی نیز کاملا استاندارد هستند و می‌توانند اوقاتی خوش را برای‌تان رقم بزنند.

حمل‌ونقل عمومی در سوچی

حمل و نقل عمومی عمدتاً در تور سوچی توسط اتوبوس و تاکسی ارائه می‌شود. سوچی توسط فرودگاه بین‌المللی آدلر-سوچی به شهرهای دیگری جهان متصل شده است. انواع حمل و نقل عمومی غیر انبوه شامل دو فونیکولار (در آسایشگاه نظامی مرکزی و استراحتگاه Ordzhonikidze) و سه تله کابین (در آسایشگاه درختکاری "سپیده دم" و پانسیون "نوا") همچنین چندین کابل در کراسنایا پولیانا نیز وجود دارد. ساختمان ترمینال بندر سوچی در سال 1955 توسط کارو آلابیان و لئونید کارلیک در معماری استالینی ساخته شد. بالای آن یک برج شیبدار 71 متری قرار دارد. مجسمه‌هایی که فصل‌ها و نقاط اصلی را در بر می‌گیرند هم در بالای سه طبقه برج قرار گرفته‌اند.

پنج تا از ایستگاه‌های راه آهن سوچی برای بازی‌های المپیک زمستانی 2014 بازسازی شدند. این‌ها ایستگاه‌های راه آهن داگومیس، سوچی، ماتسستا و خوستا هستند که برای جابه‌جایی از آنها کمک می‌گیرند.

 

سخن آخر

اگر به‌دنبال یک سفر خاص هستید و دوست دارید تعطیلات‌تان را در شهری متفاوت بگذرانید، تور سوچی شاهسون‌سیر مخصوص شماست. این تور شما را به یکی از زیباترین مکان‌های توریستی همانند تور مسکو می‌برد که هنوز خیلی‌ها از آن بی‌خبر هستند. بدون دغدغه و با بهترین امکانات به این شهر اروپایی سفر کنید و از هوای خوب دریا و کوه‌ها لذت ببرید. برای دیدن اطلاعات دیگر سفرها مانند تور ترابزون باتومی کلیک کنید.