logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
حمل‌ونقل عمومی در وان

حمل‌ونقل عمومی در وان

1403/04/05

تور وان یک تور خارجی ارزان برای ایرانی‌هاست. یک شهر در کشور ترکیه، با جاذبه‌های دیدنی، رستوران‌های عالی، مراکز خرید و جشنواره‌هایی که نمی‌گذارد دست خالی به خانه‌تان برگردید. اگر دوست دارید به وان سفر کنید و می‌خواهید بدانید در بین مراکز خرید یا برای دیدن جاذبه‌ها باید چه وسایلی سوار شوید، این مقاله از وبلاگ آژانس شاهسون‌سیر را از دست ندهید.

هزینه حمل‌ونقل در وان

وقتی قرار می‌شود در یک تور خارجی شرکت کنید، سوالاتی مهم برای‌تان وجود خواهد داشت که یکی از آنها حمل‌ونقل است. چراکه باید بدانید چطور تا جاذبه‌های دیدنی بروید، چه وسایل امن و ارزانی در اختیارتان است و چگونه می‌توانید آنها را تشخیص دهید؟ در تور وان هم باید قبل از سفر برای حمل‌ونقل در وان، بودجه‌ای را درنظر بگیرید. البته که اگر از وسایل عمومی استفاده کنید، این عدد بالا نیست. حالا می‌خواهیم برای‌تان از نکات مهمی بگوییم که در سفر به وان کمک‌تان خواهد کرد.

 

حمل‌ونقل در ترکیه

وان یکی از شهرهای ترکیه است. یک منطقه‌ی مرزی که زیبایی و دیدنی‌های منحصربه‌فردی دارد. اگر بخواهیم به‌غیر از وان جابه‌جایی در شهرهای دیگر ترکیه را درنظر بگیریم، باید بدانید سیستم حمل و نقل عمومی در ترکیه بسیار راحت است و قیمت مناسبی دارد. وسایل حمل و نقل مختلفی مانند هواپیما، اتوبوس، قطار، مینی بوس (یعنی دلموس یا دولموش یا مینی بوس) و مترو (در شهرهای بزرگ) وجود دارد. اما همه این‌ها در همه شهرها نیست.

مثلا اگر با تور استانبول سفر کرده باشید، می‌دانید که مترو، اتوبوس و تراموا، از گزینه‌های خوب و ارزان برای جابه‌جایی هستند. اما شهر وان مترو ندارد. درواقع زیرساخت آن برای این شهر تعریف نشده است. پس در وان چطور از هتل به مرکز خرید بروید یا شب‌ از رستوران به محل اقامت خود بازگردید؟

برای رفت و آمد در وان وسایل متنوعی را پیدا می‌کنید.

 

اتوبوس‌های وان

یکی از بهترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در وان، استفاده از اتوبوس است. اتوبوس‌ها تمیز و مرتب هستند. ایستگاه‌های زیادی دارند و طبق برنامه حرکت می‌کنند. یک راه عالی برای انتخاب درست اتوبوس، استفاده از گوگل‌مپ است. در ترکیه مبدا و مقصد خود را مشخص کنید و در گوگل مپ گزینه حمل‌ونقل عمومی را بزنید. بعد به شما شماره اتوبوس‌هایی که به مقصدتان می‌روند را نشان می‌دهد.

شما می‌توانید در ایستگاه منتظر باشید تا اتوبوس با همان شماره روی گوگل مپ بیاید و سوارش شوید. هزینه هر بلیط وان خیلی ارزان است و هزینه کمی را بابت آن می‌پردازید.

در شهر وان و از وان به شهرهای دیگر اتوبوس‌های خوبی را پیدا می‌کنید.

اتوبوس از وان به شهرهای دیگر

اگر اهل ماجراجویی هستید و زمان کافی دارید، خوب است بدانید از وان به حدود 40 شهر دیگر ترکیه از جمله استانبول و آنکارا، اتوبوس هست. وان علاوه‌بر ایرانی‌ها برای خود ترک‌ها هم مقصدی دوست‌داشتنی است. پس ممکن است در تعطیلات رسمی یا آخرهفته، نتوانید بلیط شهرهای دیگر را پیدا کنید. ترمینال اتوبوس‌های بین‌شهری وان، حدود سه کیلومتر با شهر فاصله دارند و به‌راحتی می‌توانید از هتل خود به آنجا بروید.

 

دلموش سواری در وان

برای تور وان حتما خودتان را به دولموش یا دلنوش سواری دعوت کنید. دلموش یک مدل مینی‌بوس است که در مسافت‌های مشخص و با قیمت بلیط ثابت، مسافران را جابه‌جا می‌کند. این وسیله نقلیه ممکن است کمی از اتوبوس گران‌تر باشد. اما صندلی برای نشستن دارید و سریع‌تر به مقصد خواهید رسید.

در وان برای رفتن به جزیره، دریاچه، قلعه‌ها و دیگر جاذبه‌ها، می‌توانید از دلموش هم کمک بگیرید.

در وان می‌توانید سوار دلموش شوید و با هزینه کم گشت‌وگذار کنید

 

تاکسی در وان

در شهر وان تاکسی هم وجود دارد. قیمت تاکسی اگرچه از دیگر سیستم‌ها گران‌تر اسا اما در شهر وان اصلا قابل مقایسه با جایی مثل استانبول نیست. درواقع تاکسی‌های وان خیلی گران نیستند و یک گزینه خود برای سفر در شهر هستند. با این حال اگر قرار است جایی دورتر از 5 کیلومتر بروید، قبل از حرکت درباره قیمت نهایی با راننده صحبت کنید.

 

پیاده‌روی کنید

در تور وان حتما زمانی را هم به پیاده‌روی اختصاص دهید. برای دیدن بخشی از زیبایی‌های این شهر توریستی، یک کفش راحت به‌پا کنید و در کوچه‌پس‌کوچه‌ها قدم بگذارید. با این کار حتما جاذبه‌ها، غذاهای خوشمزه و فرصت هم‌صحبتی با مردنی از فرهنگ‌های دیگر را به‌دست خواهید آورد که بسیار ارزشمند است.

پیاده‌روی در وان یک تجربه منحصربه‌فرد و پر از خاطره است.

 

سخن آخر

در این مقاله از وبلاگ آژانس شاهسون‌سیر به بررسی یکی دیگر از سوالات شما درباره تور وان پرداختیم. اگر دوست دارید به وان سفر کنید، تور وان ارزان و امن را از شاهسون‌سیر بخواهید. این تور یک فرصت عالی برای تجربه‌ی سفر خارجی ارزان است و می‌تواند خاطراتی خوش را برای‌تان به‌یادگار بگذارد. اگر درباره تور زمینی وان سوالی دارید می‌توانید در پایین این مطلب کامنت بگذارید یا با شماره 02188344341 تماس بگیرید تا همکاران ما درباره ثبت‌نام در تور وان و قیمت تور وان راهنمایی‌تان کنند.