logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
7 مرکز خرید عالی در شهر وان

7 مرکز خرید عالی در شهر وان

1403/02/26

خرید در وان از مهم‌ترین دلایل سفر ایرانیان به این شهر ترکیه است. این شهر ترکیه مراکز خرید خیلی خوبی دارد که علاوه بر تخفیف‌های سراسری ترکیه، حراجی‌ها و آف‌های ویژه هم دارند. اگر دوست دارید در تور خارجی وان علاوه بر گشت‌وگذار، فرصتی هم برای خرید داشته باشید، این مقاله برای‌تان بسیار کاربردی خواهد بود.

وان ترکیه کجاست؟

بهترین مراکز خرید وان ترکیه را بشناسید. وان شهر بزرگ استان وان ترکیه است و در ساحل شرقی دریاچه وان واقع شده است. این شهر از هزاره اول قبل از میلاد، در ابتدا به عنوان پایتخت پادشاهی اورارتو در قرن نهم پیش از میلاد و سپس بیزانس، شهر بزرگی بوده است. سپس مرکز پادشاهی ارمنی واسپوراکان شد. تا سال 1915 مرکز مهم فرهنگ ارمنی باقی ماند. امروزه اکثریت جمعیت وان را از نژاد کردها هستند. جمعیت شهر وان در حدود 550000 نفر است. اگر برای تور وان ثبت نام کرده‌اید یا تصمیم به سفر با قصد خرید به این شهر را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

وان شهری زیبا و تاریخی در ترکیه است.

کاوش ها و بررسی های باستان شناسی انجام شده در استان وان نشان می دهد که تاریخ سکونت انسان در این منطقه به 5000 سال قبل از میلاد می رسد. تپه تیلکی تپه که در حاشیه دریاچه وان و در چند کیلومتری جنوب قلعه وان قرار دارد تنها منبع اطلاعاتی درباره فرهنگ وان است.

در قرن هفتم قبل از میلاد توسط این شهر توسط اورونتیدها اداره می شد و بعداً در قرن ششم قبل از میلاد وان تحت کنترل ایرانیان قرار گرفت. وان توسط اسکندر مقدونی فتح شد و سپس پس از مرگ او بخشی از امپراتوری سلوکیان شد. در قرن دوم قبل از میلاد بخشی از پادشاعی ارمنستان بود.

این منطقه برای چند سال در اختیار امپراتوری بیزانس و سپس اعراب مسلمان بود. بعداً در سال 1021 توسط آرتسرونی دوباره به امپراتوری بیزانس واگذار شد

تاریخچه ارتباط ایران و وان

در دهه 1500 وان مرکز درگیری بین امپراتوری عثمانی و ایران بود. عثمانی‌ها سرانجام شهر را در سال 1548 تصرف کردند. در اواخر قرن نوزدهم. وان به دلیل نزدیکی به مناطق، شروع به ایفای نقش مهمی در سیاست بین امپراتوری عثمانی ایران و روسیه کرد.

در طول جنگ استقلال ترکیه بر اساس معاهده سور به جمهوری ارمنستان واگذار شد. اما این مورد توسط مصطفی کمال رد شد و در سال 1920 دوباره تحت کنترل ترکیه قرار گرفت. در پایان درگیری ها، شهر وان خالی و ویران شده بود. پس از جنگ، شهر در چند کیلومتری شرق ارگ باستانی بازسازی شد.

حالا وان یک شهر عالی برای سفر، تفریح و خرید است. اگر شما هم دوست دارید در این شهر خریدهای عالی داشته باشید، اینجا از چند مرکز خرید خوب برای‌تان گفته‌ایم.

 

1: بازار قدیمی وان

یکی از مهم‌ترین مراکز خرید در اکثر شهرها و کشورهای جهان بازارهای تاریخی و قدیمی آن هستند. به همین دلیل بازار تاریخی وان ترکیه هم از این قاعده مستثنی نیست. بازار سنتی وان بین دو تقاطع خیابان جمهوریت و کاظم کارابکر واقع شده و از لحاظ دسترسی برای بیشتر گردشگران رسیدن به این بازار کار سختی نیست. بازار قدیمی وان ارزان‌ترین مرکز خرید شهر وان نسبت به سایر مراکز خرید دیگر در این شهر محسوب می‌شود و از تنوع محصولات بالایی برخوردار است.

 بازار قدیمی وان یک مرکز خرید جذاب و دیدنی است

2: مرکز تجاری تفریحی VAN AVM

AVM مخفف کلمه Alis Veris Merkezik به معنای مرکز خرید و فروش به زبان ترکی استانبولی است

این فروشگاه بزرگرترین مرکز خرید در سطح شهر وان محسوب می‌شود و بیشتر برندهای مطرح و محبوب دنیا در صنایع مد و لباس در این فروشگاه شعب رسمی خود را دارند. این مرکز تجاری دارای امکانات تفریحی از قبیل سینما، محیط بازی کودکان، رستوران و کافه نیز برای مراجعین برخوردار است. در این مراکز می‌توانید اکثر غذاهای ترکیه را نیز امتحان کنید.

آدرس: Serhat Mahallesi, Cumhuriyet Bulvari No: 147 ‌ Ipekyolu, Van 65100, Turkey

 در تور وان می‌توانید حسابی خرید کنید و لذت ببرید

3: مجتمع آتایوس سیلور

این فروشگاه مانند مورد قبلی یکی دیگر از فروشگاه‌های مطرح وان ترکیه است که بسیاری از برندهای اروپایی و همچنین ترکی در این پاساژ شعب فعال خود را دارند. اما قسمت جذاب این فروشگاه مربوط به شیرینی فروشی‌های جذاب آن است که تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. مغازه‌های شیرینی فروشی در این پاساژ بهترین سوغاتی را که می‌توانید از شهر وان با خود به ایران بیاورید را به شما عرضه می‌کند.

 

4: مرکز خرید آیدین پری‌هان

از مراکز تجاری و قدیمی و همچنین ارزان قیمت وان ترکیه می‌توان به مرکز خرید آیدین پری‌هان اشاره کرد. این فروشگاه برای افرادی که قصد دارند تا لباس‌هایی با برندهای ترکی را به صورت عمده برای فروش و کسب و کار خود تهیه کنند بهترین انتخاب است. علاوه بر قیمت پایین ارائه محصولات شما همزمان اجناسی با کیفیت و مناسب را خریداری می‌کنید.

این مجموعه مانند دیگر مجموعه‌های ذکر شده دارای: کافی‌شاپ، فودکورت و سالن تئاتر بوده و از لحاظ موقعیت مکانی در کنار معروف‌ترین رستوران‌های این شهر واقع شده است. لذا بعد از خریدتان از این مرکز خرید ارزان وان می‌توانید لذت غذاهای اصیل ترکی را تجربه کنید و از خرید با قیمت مناسب، خشنودی خود را تکمیل کنید.

 وان مراکز خرید شیک و پرطرفدار با محصولات متنوع دارد

5: تورکاواز وان

از مراکز خرید قدیمی و همچنین محبوب در میان ساکنین شهر وان می‌توان به مجموعه تورکاواز وان اشاره کرد. این مجموعه در محله کاظم کارابیر واقع شده است و حالتی محلی دارد. از این رو بیشتر فروشندگان در این مرکز خرید به زبان انگلیسی تسلط ندارند و شما مجبور هستید در این پاساژ برای تسهیل شدن امور خود به مترجمین آنلاین یا توانایی خود در صحبت کردن به زبان ترکی استانبولی متوسل شوید.

 

6: فروشگاه لوکس آتاسوی آرت

این فروشگاه بیشتر به خاطر فروش جواهرات و کالاهای لوکس و قیمیتی خود شهرت دارد، جواهرات سیاه قلم، گردنبند، گوشواره، حلقه‌های دست‌ساز و حتی عتیقه از مهمترین اجناسی است که می‌توانید از این فروشگاه بخرید. البته به یاد داشته باشید که اگر حتی قصد خرید هم ندارید نباید بازدید از این فروشگاه را از دست بدهید زیرا اگر شما از اهل هنر باشید یا در صنعت طراحی جواهرات مشغول باشید این فروشگاه منبع الهامات بزرگی برای شما محسوب می‌شود.

در تور وان به مراکز خرید معروف آن سر بزنید و فضای آن‌را ببینید.

7: فروشگاه برشکا

این برند اسپانیایی در بیش از 70 کشور دنیا شعب فعال و مطرحی دارد که همه را به خود جذب می‌کند. فروشگاه برشکا وان از فروشگاه‌های محبوب در میان مسافرانی است که قصد خرید لباس‌های برند و خاص دارند. علاوه بر برشکا می‌توانید برندهای دیگر مثل آدیداس و نایک را هم با قیمت‌های عالی پیدا کنید.

بسیاری از برندها در وان ترکیه شعبه فعال دارند.