logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
بهترین زمان سفر به شهرکرد

بهترین زمان سفر به شهرکرد

1403/02/22

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تمام مسافران و گردشگران به مقاصد گردشگری محبوب آنان، زمان سفر به شهر یا کشوری است که قصد دارند به آن سفر کنند، زیرا هر زمانی از سال مناسب برای نوع خاصی از سفر است که باید گردشگران به آن توجه کنند. زمان سفر تعیین کننده بسیاری از موارد حین سفر از قبیل تراکم مسافرین، شلوغی یا خلوتی مقصد گردشگری، هزینه اقامتگاه‌ها، دمای هوا و فصل‌های مختلف می‌باشد. در این مقاله از وبلاگ شاهسون سیر قصد داریم به بهترین زمان برای سفر به شهرکرد بپردازیم.

شهرکرد کجاست؟

شهرکرد ملقب به بام ایران یکی از خوش آب‌وهواترین نقاط ایران است که سالانه تعداد زیادی مسافر را به خود جذب می‌کند. شهرکرد و اطراف آن مملو از جاذبه‌های گردشگری متنوعی از جمله جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، نمادین و... است که بازدید از آن‌ها بر تمام دوست داران سفر اجباری است. اما باید توجه داشته باشید که برخی از جاذبه‌ها مخصوصا جاذبه‌های طبیعی خاص شهرکرد در برخی از فصل‌های سال برای مدت کوتاهی پدیدار شده و سپس فرصت بازدید از آن‌ها تا سال بعد از بین می‌رود. بنابراین شناخت این جاذبه‌ها و زمان مناسب تور شهرکرد از چالش‌هایی است که به شما کمک می‌کنیم تا از آن گذر کنید.

شهرکرد در جوار کوه‌های زاگرس و منطقه‌ای مرتفع است

بهار و تابستان شهرکرد

فصل‌های بهار و تابستان برای تور شهرکرد از بهترین زمان‌ها هستند. بهترین زمان سفر از نظر آب‌و‌هوا و همچنین بازدید از طبیعت دوباره جان گرفته کوه‌ها، دشت‌ها، تالاب‌ و رودخانه‌های خروشان شهرکرد را اواسط بهار یعنی از اردیبهشت ماه تا اواخر تابستان در نظر گرفت. در فصل‌های بهار و تابستان باغ‌های میوه و درختان گردو دوباره سرسبز شده‌اند و رونق کشاورزی را به شهرکرد بازگردانده‌اند. همزمان زاینده رود با بارش‌های بهاری و آب شدن برف‌های ارتفاعات زاگرس خروشان گشته‌ است از این رو اگر از علاقه‌مندان به سفرهای طبیعت‌گردی هستید و دوست دارید تا طبیعتی متفاوت با آب و هوایی خاص را تجربه کنید باید حتما در فصل بهار و تابستان به شهرکرد سر بزنید.

از جاذبه‌های گردشگری بسیار محبوبی که می‌توانید در فصل بهار و تابستان شهرکرد به آن‌ها سر بزنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1: آبشار تونل کوهرنگ: این آبشار دیدنی دراواسط اردیبهشت تا خرداد بسیار خروشان می‌شود و گردشگران بسیار زیادی را برای بازدید از آن به خود جذب می‌کند. به دلیل اینکه شهرکرد در بهار و تابستان بیشینه و کمینه دما معتدلی دارد توصیه می‌شود که حداقل یک دست لباس گرم یا مناسب فصل بهار با خود به همراه داشته باشید تا از بادهای خنک یا رگبارهای ناگهانی در امان باشید.

در فصل بهار می‌توانید گل‌های لاله واژگون زیبا را در شهرکرد ببینید.

2: چشمه دیمه: چشمه دیمه یکی دیگر از جاذبه‌های جذاب اطراف شهرکرد است که به علت وجود گل‌های لاله فراوان در ارتفاعات خود در فصل اردیبهشت ماه مشهور شده است. به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید تا به ارتفاعات چشمه دیمه رفته و از گل‌های لاله بازدید کنید باید حتما لباس گرم و کفش مناسب به همراه داشته باشید.
این گل‌های لاله به گل‌های لاله واژگون مشهور هستند که در فصل رویش آن‌ها عموما تورهای چند روزه بازدید از دشت لاله‌های واژگون برگزار خواهد شد.

3: اگر بهار شهرکرد را از دست دادید و خواستید در زمان تابستان به شهرکرد سفر کنید بهتر است برای بازدید از تالاب چغاخور که یک جاذبه بین‌المللی گردشگری در ایران است شروع کنید. تالاب در ارتفاعات است و انعکاس کوه‌ها و ابرها را می‌توانید در آن ببینید. این رخداد قطعا تصویری است که ارزش سفر به این نقطه از شهرکرد را دارد.

شهرکرد در بهار و تابستان بسیار تماشایی است.

4: غار یخی چما: از بهار تا ابتدا پاییز می‌توانید از این غار یخی عظیم و اسرارآمیز دیدن کنید. همچنین اگر در فصل تابستان به سمت چما بروید احتمال اینکه سیاه چادرهای عشایر را در راه و نزیکی غار ببنید زیاد است. اگر به قدر کافی خوش شانس بودید تا آن‌ها را پیدا کنید خرید محصولاتی دامی و لبنی سالم و طبیعی از عشایر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

5: پیست اسکی چلگرد: اگر از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی هستید یا عاشق سرما هستید باید به پیست اسکی چلگرد سر بزنیدو این پیست در میان دامنه‌های رشته کوه زاگرس قرار گرفته است و از استاندارد بالایی برای تجربه اسکی و اسنوبرد می‌باشد.

شهرکرد آبشارهای زیبایی دارد که در بهار و تابستان پر از شگفتی هستند

رویدادهای خاص در شهرکرد

همانطور که می‌دانید تنها عامل جذب گردشگران یا بهترین زمان سفر فصل‌ها نیستند، سرزمین ما به علت تنوع زیاد قومی و رسوم و فرهنگ‌های متنوع گردشگران خاصی را در زمان‌های خاصی برای رویدادهای خاصی به شهرهای گردشگری جذب می‌کند. به همین علت اگر دوست دارید از رویدادهای خاص ایرانی در شهرکرد بازدید کنید باید مراسم‌ها و رویدادهای خاص مردمان شهرکرد را بشناسید. یکی از معروف‌ترین این رویدادها مراسمی است به نام (چراغ بران)، در این مراسم بومیان شهرکرد در روز شروع سال جدید در یکی از امامزادگان حلیمه یا حکیمه خاتون جمع می‌شوند و از سادات حاضر در امامزاده درخواست می‌کنند که چراغی نفتی را برای خوش یمنی و تبرک شدن سال جدید روشن کنند از دیگر مراسمات مذهبی و بسیار محبوب دیگر می‌توان به مراسم تعزیه‌ خوانی در ماه محرم و صفر اشاره کرد.

تعزیه خوانی از قدیم یکی از رسوم مذهبی و نمایشی بسیار محبوب در میان مردم بوده است که همچنان به صورت حرفه‌ای و توسط افراد حرفه‌ای در ایام محرم مخصوصا تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود که می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. در حین این مراسم‌ها عموما سینی‌های بزرگی مملو از نذورات خوراکی در میان جمع در حال چرخیدن است که نذورات را به نیازمندان و حاضرین برای مراسم پخش و توزیع می‌شود.

در شهرکرد می‌توانید مراسم‌های خاص و فرهنگی را هم ببینید.


قیمت اقامتگاه‌ها
یکی از دغدغه‌های تازه گردشگران امروزه هزینه بالای اقامتگاه‌های گردشگری در مقاصد گردشگری آنان است. عموما قیمت اقامتگاه‌های گردشگری یا اکوتوریستی در شهرکرد نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است و برای اقامت‌های طولانی مدت گزینه‌های خوبی هستند، همچنین در این استان در فصل‌هایی مثل پاییز و زمستان که سرما باعث کاهش حضور مسافران در شهر می‌شود. اقامتگاه‌ها تخفیفات ویژه‌ای برای ترغیب مسافران ارائه می‌دهند که توصیه می‌کنیم حتما از آن‌ها استفاده کنید.

گردشگری