logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
7 دلیل برای سفر به شهرکرد

7 دلیل برای سفر به شهرکرد

1403/02/08

مرتفع‌ترین استان ایران، استان چهارمحال و بختیاری است. پایتخت این استان شهرکرد است مرتفع‌ترین مرکز استان نیز می‌باشد، به همین دلیل شهرکرد را بام ایران می‌نامند.

 چهارمحال و بختیاری از سمت شمال و شرق با اصفهان، از سمت غرب با خوزستان و از سمت جنوب با استان کهگلویه‌وبویراحمد هم جواری دارد. مردم چهارمحال و بختیاری به طور کلی به دو دسته چهارمحالی‌ها و بختیاری‌ها تقسیم شده‌اند، که از قشر فارس‌ها، بختیاری‌ها و ترکان قشقایی هستند. گویش‌های فارسی، لری بختیاری و ترکی قشقایی از زبان‌هایی است که در سطح این استان استفاده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم  تا به شما هفت دلیل برای سفر به شهرکرد را معرفی کنیم و به بهترین زمان سفر و نکاتی که در هنگام سفر به شهرکرد نیاز دارید بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

تور شهرکرد فرصی برای دیدن طبیعت و تاریخ جذاب حومه زاگرس است.

عکاس: مهرداد محمدیان

 

طبیعت شهرکرد

شهرکرد به دلیل ارتفاع زیاد خود دارای طبیعتی متفاوت و منحصر به فردی در ایران است. همین امر باعث شده است که طبیعت این شهر کوهستانی و دشتی باشد. ده درصد ذخایر آبی کشور در شهرکرد قراردارد. همین موضوع باعث به وجود آمدن دریاچه‌ها و رودخانه‌های خروشانی و در حاشیه آن‌ها طبیعت کوهستانی سرسبز و باغ‌های کشاورزی فراوان شده است. از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرکرد که حتما باید از آن‌ها در تور شهرکرد بازدید کنید می‌توان به آبشار آتشگاه که از آب ارتفاع بسیار بلندی به درون دره عمیقی می‌ریزد اشاره کرد. از دیگر آبشارهای جذاب و پربازدید شهرکرد می‌توان به آبشار کوهرنگ اشاره کرد. این آبشار از دامنه‌های مرتفع زردکوه سرچشمه می‌گیرد، به سمت سد کوهرنگ می‌رود و از آنجا به زاینده رود می‌پیوندد. اما طبیعت شهرکرد تنها محدود به آبشارها نمی‌شود.

 طبیعت شهرکرد شامل دشت‌ها، رودها و کوه‌های چشم‌نواز است.

یکی از جاذبه‌های بسیار زیبا در این شهر تالاب چغاخور است که در ارتفاعات برآفتاب و کلار پیدایش می‌کنید. در کنار این تالاب شما ترکیبی از عظمت تالاب، انعکاسی از رشته‌ کوه‌های زاگرس، آسمان آبی و ابرهای سفید پنبه مانند را خواهید دید. اما اگر همچنان می‌خواهید به ماجراجویی طبیعت‌گردی خود در شهرکرد ادامه دهید، یکی از بهترین جاها، غار سراب است. غار سراب دو دهانه ورودی دارد که از مقابل یکی از دهانه آبشاری خروشان در جریان است. این غار با قندیل‌های طبیعی فراوانی پوشیده شده است و دارای مسیرهای پر پیچ و خمی است.

دشت لاله‌های واژگون در شهرکرد شهرت بسیاری دارد. این گل‌ها فقط در زمانی کوتاه آن هم اواسط بهار، دیده به دنیا باز و دشت‌های پهناوری را زیبا می‌کنند. با سفر به دشت لاله‌های واژگون می‌توانید طبیعتی متفاوت را ببینید.

دشت لاله‌های واژگون از شگفتی‌های دیدنی در تور شهرکرد است.

عکاس: محمد یعقوبی

 

آب و هوای شهرکرد

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم شهرکرد به دلیل ارتفاع بسیار خود و طبیعت کوهستانی دارای آب و هوایی سرد است. البته این سرما در فصل‌های بهار و تابستان به حدی می‌رسد که گردشگران بدون نیاز به لباس‌های خیلی گرم می‌توانند از هوای خنک و دلپذیر شهرکرد استفاده کنند. اگر در فصل‌های بهار و تابستان به شهرکرد سفر کنید می‌توانید از هوایی دلپذیر آن لذت ببرید و از شر گرمای سوزان دیگر شهرها در امان باشید، اما همچنان باید مراقب باران‌ها و طوفان‌های کوهستانی در شهرکرد باشید در این استان به دلیل ارتفاع زیاد احتمال بارندگی بیشتر است. بنابراین بهتر است که چند دست لباس مناسب برای شرایط متفاوت آب و هوایی به همراه داشته باشید.

در تور شهرکرد می‌توانید از هوای گرم شهرها به مناطق خنک پناه ببرید.

عکاس: محمدرضا شاه‌پسند

 

 

جاذبه‌های فرهنگی شهرکرد

تاریخچه باستانی شهرکرد به 9000 سال قبل باز می‌گردد. به همین دلیل شهرکرد از لحاظ باستانی و فرهنگی شهری غنی و بسیار جذاب تلقی می‌شود. از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی این استان می‌توان به پل زمان‌ خان اشاره کرد، این پل در زمان صفویه ساخته شده است و یکی از قدیمی‌ترین پل‌های تاریخی در خاورمیانه محسوب می‌شود. این پل 12 متر ارتفاع و دو دهانه سی متری دارد که به وسیله سه پایه یا ستون طبیعی بر روی رود زاینده رود بنا شده است. این پل در شهر سامان در نزدیکی شهرکرد قرار دارد و یکی از پربازدید‌ترین نقاط گردشگری سامان محسوب می‌شود.

از دیگر جاذبه‌های فرهنگی شهرکرد شیرهای سنگی ساخته شده توسط ایل بخیتاری است. ایل بختیاری از این شیرهای سنگی برای گرامی‌داشت دلاوران ایل بختیاری ساخته می‌شدند که نشان دهنده نمادی از قدرت، مهارت، فروتنی و شجاعت است.

همچنین مسجد اتابکان و قلعه دزک از دیگر جاذبه‌های گردشگری فرهنگی در شهرکرد محسوب می‌شوند.

جاذبه‌های فرهنگی شهرکرد شما را به عمق تاریخ بختیاری‌ها می‌برد.

عکاس: پرستو فخاریان

 

مهمان‌نوازی در شهرکرد

مردم شهرکرد بسیار خونگرم و دوستدار گردشگرانی هستند که به شهر آن‌ها آمده‌اند. شهرکردی‌ها ترجیح می‌دهند تا با مهمانان خود مانند یک دوست و خانواده رفتار کنند. خدمات هتلداری، میزبانی در شهرکرد از سطح بالایی برخوردار است در این شهر شما می‌توانید هتل‌هایی را که خانه‌ها یا عمارت‌های قدیمی بازسازی شده هستند را رزرو کنید و در یک خانه شاهانه از اقامت کنید.

 

خلوت بودن مسیر رسیدن به شهرکرد

حتی اگر شما در فصل‌هایی که پیک سفر در ایران محسوب می‌شود به شهرکرد سفر کنید همچنان خبری از شلوغی حجم زیاد مسافران، ترافیک‌های خسته کننده و حتی شلوغی شهری را احساس نمی‌کنید. شهرکرد برای افرادی که می‌خواهند مرخصی خود را در طبیعتی بی‌نظیر در کنار جلوه‌های شهری بگذرانند انتخاب بسیار مناسب‌تری از سفر به مقصدهای گردشگری معمول است.

 

سرچشمه زاینده‌رود

پرآب‌ترین و بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران زاینده‌رود است. این رود از کوه‌های مرکزی رشته کوه زاگرس، که واقع زردکوه در شهرکرد است، نشات می‌گیرد. این رودخانه با عبور از دشت مرکزی ایران به سمت تالاب گاوخونی در شرق می‌ریزد. سرشاخه اصلی این رود از شهرکرد و از چشمه دیمه و تونل کوهرنگ است. با شرکت در تور شهرکرد می‌توانید سرچشمه زاینده‌رود را نیز ببینید.

در شهرکرد می‌توانید سرچشمه زاینده‌رود را هم ببینید.

عکاس: سعید بیگی

 

میوه و غذاهای ارگانیک

یکی از مشاغل اساسی در شهرکرد کشاورزی است. این شهر معدن محصولات ارگانیکی مانند: بادام، گردو، آلو، سیب، شلیل و بسیاری از میوه‌های هسته‌دار دیگر است.

همچنین غذاهای محلی شهرکرد از غذاهای تاریخی در ایران محسوب می‌شوند از غذاهای محلی و معروف شهرکرد می‌توان به کباب بختیاری، آش دوغ بختیاری و غذاهایی مانند چلو خورشت به و گردو پلو اشاره کرد.

 

در تور شهرکرد میوه‌ها و سبزی‌های خاصی را خواهید چشید.

عکاس: مهدی حیدری

 

تور شهرکرد، سفری به قلب تاریخ و طبیعت

اپر دوست دارید به شهری با هوای خوش سفر کنید و فرصت دیدن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی متفاوتی را داشته باشید، تور شهرکرد برای شماست. با شاهسون سیر دانا به سفری زیبا بروید و اوقاتی خوش را برای خود بسازید.

در تور شهرکرد می‌توانید تلفیق تاریخ و طبیعت را ببینید.

عکاس: سامان پورفلاتون

 

اگر قصد سفر به این استان زیبا در بهترین زمان سال را دارید با مشاوران شاهسون سیر تماس بگیرید.