logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
پنج سوغاتی معروف دبی

پنج سوغاتی معروف دبی

1400/02/27

دبی شهری مدرن با مجموعه‎‌ای از مهیج‌ترین جاذبه‌های گردشگری در خاورمیانه است که تقریبا هیچ موقع از سال را بدون گردشگر نمی‌ماند. در کنار سواحل و مناظر طبیعی که دارد، برج‌های بلند و رشد و استفاده از مدرنیته در این شهر باعث حیرت و جذب گردشگران بسیاری می‌شود اما خیلی از افرادی که به دبی سفر می‌کنند گاه از سوغات و یادگاری‌های جذابی که می‌توانند از این سفر به یاد ماندنی با خود به همراه داشته باشند غافل می‌شوند یا حتی به این فکر می‌کنند که شاید دبی اصلا سوغاتی معروف و مهمی ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی پنج سوغاتی معروف دبی بپردازیم.

مجسمه برج خلیفه

شاید زمانی که اسم دبی را می‎شنویم اولین تصویری که به ذهن ما می‌آید تصویر بلند‌ترین برج جهان باشد. که در دبی به عنوان نماد این کشور قرار دارد.

برج خلیفه با نمایی تمام شیشه‌ای و مجموعه‌های بسیار زیاد خود در دبی یکی از شاهکار‌های مهندسی و برج‌سازی در دنیا است که شاید هیچ‌گاه دیگر عین آن را نبینیم شما در دبی می‌توانید نماد این برج را که به شکل‌های چراغ خواب، مجسمه، جا کلیدی و... تهیه کنید.

 

بتییل

بتییل یا خرمای دبی که یکی از مهم‌ترین سوغات اماراتی است. بتییل را در دبی به صورت رطب معمولی یا پر شده از آجیل می‌توانید تهیه کنید، توصیه می‌کنیم بتییل را حتما با یک لیوان شیر یا چای داغ عربی امتحان کنید. بتییل را می‌توانید از طریق فروشگاه‌های مواد غذایی، هایپرهای موجود در دبی تهیه کنید.

 

خنجر

خنجر، شاید در ابتدا باعث حیرت شما شود اما خنجر در میان اعراب جایگاه به خصوصی دارد به طوری که در بعضی از فرهنگ های عرب خنجر نماد مردانگی، ابهت است و حتی ممکن است معرف یک شخص یا یک امت خاص باشد، اما نگران نباشید شما به راحتی می‌توانید این خنجرهای معروف و گاه تزئینی را به راحتی تهیه کنید، این خنجرها گاه مزین شده به سنگ‌های قیمتی هستند و گاه در کنار سنگ‌های قیمتی خود شامل حکاکی‌هایی از نماد‌ها و فرهنگ و اشعار اعراب هستند. شما می‌توانید این خنجرهای زینتی را به راحتی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید دبی تهیه کنید.

 

کوفیة

کوفیة یا به فارسی چفیه، که با نام‌های دیگری از جمله، بالغترة یا الشماغ یا الحطّة یا 'المشدة یا القضاضة شناخته می‌شود که به نوعی پوشش و سربند گفته می‌شود، چفیه در فرهنگ اعراب ریشه‌ای عمیق دارد و به نوعی جز پوشش آن‌ها حساب می‌شود. این نوع از شال که هم برای آقایان و خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در واقع برای محافظت سر و گردن و چشم در برابر تابش شدید آفتاب و شن می‌باشد. چفیه در طی سالیان طولانی خود به نوعی فرهنگ و نماد مردمان عرب برای نشان دادن توانایی بافندگی آنها تبدیل شده، توصیه می‌کنیم که از این سوغاتی قافل نشوید که در حین سفر در دبی خیلی به شما کمک می‌کند هم یادگاری از فرهنگ و توانایی مردمان این شهر است.

 

بوخور و عطر

عطر‌ها در دبی بسیار معروف هستند به طوری که بسیاری از فروشندگان عطر محصولات خود را از طریق این کشور تهیه کرده و برای فروش به کشور مقصد خود می‌برند، شما به راحتی می‌توانید در دبی فروشگاه‌های عطر را پیدا کرده و با قیمت‌های بسیار مناسب عطر مورد علاقه خود را تهیه کنید اما در کنار عطرهای موجود در فروشگاه‌های دبی شما نیز می‌توانید بوخور را هم پیدا کنید، بوخور را از درختی به نام آگار تهیه می‌کنند که خواستگاه آن در دبی قرار دارد. از پوست درخت آگار عودهای بسیار خوشبو تهیه می‌کنند که  میتوان از آن برای معطر کردن فضاهای بسته استفاده کرد علاوه بر ساخت عود از پوست درخت آگار با عصاره گیری پوست درخت آگار و بسته بندی این عصاره در شیشه‌های کوچک از آن به عنوان بوخور استفاده می‌کنند که در زمان سرماخوردگی و ابتلا به بعضی از بیماری‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 تور دبی ارزان

امیداوریم که توانسته باشیم در این مقاله به بهترین نحو ممکن سوغات این شهر ساحلی را به شما معرفی کنیم در پایان بعضی از سوغات دیگری که شاید شما به آن‌ها نیاز داشته باشید یا تمایل به تهیه آن داشته باشید را به طور اجمالی معرفی میکنیم، حتما در دبی به دنبال شکلات‌هایی بگردید که به شکل شتر‌ها هستند این شکلات‌ها را با شیر شتر تهیه می‌کنند که مزه‌ای بی نظیری را دارند و امتحان کردن آن خالی از لطف نیست، شما نیز می‌توانید در دبی لباس‌هایی بسیار زیبا مرتبطت با فرهنگ کهن و مدرن مردم دبی یا جهان را به قیمت مناسب پیدا کنید، و در نهایت از کالاهای الکترونیکی غافل نشوید که در دبی قیمت موبایل و لپ تاپ بسیار مقرون به صرفه است که همین امر باعث تبدیل این کالاها به عنوان سوغاتی شده است. در کنار تمام سوغات بالا دو سوغات دیگر هم در دبی به چشم می‌خورد که مناسب سلایقی خاص می‌باشند یکی از آن‌ها شال‌های پشمینه و دیگری شیشه‌های شنی اند که به وسیله شن تزئینات جالبی را به وجود آورده‌اند.