logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
10 خوراکی که باید در استانبول امتحان کنید

10 خوراکی که باید در استانبول امتحان کنید

1400/02/14

تور استانبول و سفر به استانبول می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین اتفاق‌ها زندگی‌تان باشد. البته اگر فقط به فکر خرید کردن نباشید و ساعاتی را به گشتن کوچه پس کوچه‌ها و شناخت فرهنگ استانبول اختصاص دهید. در این مطلب از وبلاگ شاهسون سیر، از 10 خوراکی گفته‌ایم که نباید آنها را از دست بدهید.

استانبول شهری عجیب است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی در قاره اروپا قرار گرفته است. این شهر از زمان‌های دور مقصد بسیاری از پادشاهان بوده و تقابل فرهنگ‌های گوناگون در آن به چشم می‌خورد. هنوز هم در این شهر می‌توانید مردم بسیاری را بینید که از شهره، کشورها و ملیت‌های گوناگون به این شهر مهاجرت کرده‌اند. با توجه به تمام این‌ها در این شهر رستوران‌ها و فرهنگ‌های غذایی خاصی نیز شکل گرفته است. این غذاها و خوراکی‌ها می‌توانند برای گردشگران جذاب و به یادماندنی باشند. در این مطلب شاهسون سیر، از 10 خوراکی خاص و خوشمزه‌ای گفته‌ایم که می‌توانید در این شهر (بخش اروپایی) تست کنید.

 

1- باقلوای استانبولی با چای

بی شک یکی از مهم‌ترین، خوشمزه‌ترین و خاص‌ترین جاذبه‌های غذایی استانبول باقلوا است. این شیرینی که از پیچیده شدن مغزها و دانه‌های گوناگون در یک نان مخصوص شکل گرفته، در یک شیره خوشمزه و شیرین غلطانده می‌شود. این شیرینی در استانبول به شیوه‌های گوناگونی پخته می‌شود و می‌توانید آن‌را برای سوغاتی ترکیه نیز در نظر بگیرید. طعم باقلوای استانبولی به باقلواهای ترکی ایرانی نیز بسیار نزدیک است با این تفاوت که در تولید برخی از آنها از روغن حیوانی استفاده می‌شود. در تور استانبول شاهسون سیر می‌توانید از طعم این شیرینی جذاب لذت ببرید.

 

2- صدف با آبلیمو

در بسیاری از قسمت‌های شهر استانبول و به خصوص در خیابان استقلال و کناره بنادر، گاری‌هایی را می‌‌بینید که صدف‌های پخته شده را با یک برش لیمو تازه می‌فروشند. اگرچه ممکن است به خاطر ذائقه ایرانی خیلی‌ها سمت این صدف‌ها نروند اما اگر به غذاهای عجیب و جذاب علاقه دارید و می‌خواهید یک غذای دریایی متفاوت را امتحان کنید، این صدف‌ها می‌تواند برایتان جذاب باشد.

 

3- اسکندرکباب

اگر عاشق کباب ترکی یا دورنر کباب هستید، حتما از اسکندر کباب هم لذت خواهید برد. این کباب خوش طعم روی سیخ‌های عمودی طبخ می‌شود و در سینی زیر آن آب گوج، انواع ادویه، ریحان، فلفل و... قرار دارد. اسکندر کباب در تمام شهرهای استانبول طبخ می‌شود و بسیاری آن‌را دوست دارند.

 

4- نان سیمیت

سیمیت یکی از نان‌های خوشمزه و پرطرفدار ترکیه و تورهای استانبول است. نان سیمیت علاوه بر آنکه در منوی اکثر هتل‌ها وجود دارد، در بازارها و خیابان‌های استانبول نیز به فروش می‌رسد. این نان به تنهایی و یا در کنار چاشنی‌های گوناگون مانند نیمرو، پنیر و مربا عالی خواهد بود. با نان سیمیت تجربه یک خوراکی خوشمزه و خاص را خواهید داشت.

 

5- پودینگ مانتی

مانتی از یک خمیر با محتویات درونش درست شده و معمولا با ماست سرد سرو می‌شود. مانتی را اکثر رستوران‌هایی که گردشگران به آن سر می‌زنند دارند. معمولا محتویات مانتی از انواع گوشت و سبزیجات شکل گرفته و طعم خاص آن به یادتان خواهد ماند.

 

6- لاهماجون

این غذا که در تور استانبول ارزان شاهسون سیر می‌توانید پیدایش کنید، در واقع یک نوع پیتزا است. این پیتزای ترکی از یک لایه خمیر نازک تشکیل شده که رویش گوشت و سبزیجات می‌ریزند و باید آن‌را داغ نوش جان کنید. این پیتزا جذاب را می‌توانید در اکثر خیابان‌های ترکیه بیابید و از طعم آن حسابی لذت ببرید.

 

7- قهوه ترکی

اگر اهل قهوه هستید، نوشیدن قهوه را در استانبول فراموش نکنید. مردم استانبول برای قهوه احترام خاصی قائل هستند و آن‌را به شیوه خاص و در ظرف‌های مخصوصی برایتان سرو می‌کنند. علاوه بر این اگر می‌خواهید قهوه ترکیه را به عنوان سوغاتی با خود به ایران بیاورید، می‌توانید قهوه‌های خوبی را در نزدیکی بازار قدیمی یا بازار مصریان پیدا کنید که در عین داشتن قیمت مناسب؛ طعمی عالی نیز دارند.

 

8- شاه بلوط بو داده

بلوط از جمله میوه‌هایی است که قبل از خوردن نیاز به طبخ و تفت دادن دارد. بلوط تفت داده شده عطری بسیار خوبی دارد و در خیایان استانبول پیدا کردن شاه بلوط فروش‌ها کاری بسیار آسان است. این بلوط‌ها را معمولا در تعداد ده تایی در یک بسته کاغذی می‌فروشند. اگر قبلا بلوط نخورده‌اید و طعم آن برایتان آشنا نیست، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا یک بسته ده تایی بگیرید و اگر طعم آن‌را دوست داشتید، باز هم تهیه کنید.

 

9- انواع ماهی

از آنجایی که ترکیه به دریاهای آزاد راه دارند، پیدا کردن ماهی‌های خوشمزه و خوش طعم کار سختی نیست. اگر دوست دارید ماهی بخورید، می‌توانید به رستوران‌های زیر پل بغاز سر بزنید. این رستوران‌های نمای زیبایی به کانال دریای مرمره دارند و می‌توانید با نمای مسجد سلطان سلیمان و عبور کشتی‌های جذاب غذایتان را میل کنید. انواع نوشیدنی‌ها، دسرها و پیش غذاها نیز در این رستوران‌ها با قیمت عالی پیدا می‌شود.

 

10- بستنی‌های شیطان

اگر به دنبال تور استانبول باشید، احتمالا فیلم‌های بستنی‌های شیطان خیابان استقلال را دیده‌اید. پس اگر شما هم از بازی خوشتان می‌آید و از اینکه کمی با بستنی‌تان شوخی شود ناراحت نمی‌شوید، می‌توانید این بستنی فروشی‌ها را در خیابان استقلال پیدا کنید و حسابی بخندید. قیمت این بستنی‌ها معمولا بر اساس اسکوپ انتخابی شماست و آنقدر می‌خندید که ممکن است گرسنه شوید و چند اسکوپ اضافی بخواهید.

 

در این مطلب از 10 خوراکی جذاب استانبول برایتان گفتیم. این خوراکی‌ها معمولا در بیشتر قسمت‌های این شهر پیدا می‌شوند و قیمت خیلی بالایی هم ندارند. امیدواریم در تور استانبول شاهسون همراهتان باشیم و بتوانید از چشیدن طعم این خوراکی‌های دوست داشتنی حسابی لذت ببرید.