logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
موزه را چگونه ببینیم؟ 2

موزه را چگونه ببینیم؟ 2

1397/03/19

موزه را چگونه ببینیم؟ 2

کوتاه اما مفید

بازدید از تمام بخش­های یک موزه در یک روز خسته کننده و بی هدف است. پس بهتر است تنها برای بازدید از یک بخش از موزه برنامه­ریزی کنید و بازدید از بخش­های دیگر را به روزهای دیگر و فرصت­های بعد موکول کنید تا از این طریق با دقت بیشتری موزه را ببینید، از اشیا آن عکس بگیرید و از راهنمایان سوال کنید. اما چنان چه به یک شهر یا کشور خاص سفر کرده­اید و امکان بازدید از موزه طی چند روز برایتان مقدور نیست، پیشنهاد میشود حداقل یک روز از زمان خود را برای بازدید از موزه به ویژه موزه­های تاریخی و باستان شناسی اختصاص دهید. برای جلوگیری از خستگی وقت­هایی را برای استراحت در نظر بگیرید.

ساختمان موزه مهم است

ساختمان موزه­ها در بیشتر موارد از ارزش تاریخی و یا معماری برخوردارند و به عبارتی ساختمان یک موزه نیز بخشی از آن موزه است؛ پس به آن توجه کنید. در مورد تاریخ و قدمت بنای موزه، سبک معماری، نام سازنده و کاربری پیشین بنا و آرایه­های تزئینی درون آن نیز به عنوان آثار غیر منقول می­توانند ارزش موزه­ای داشته باشند و به عنوان بخشی از موزه به شمار می­روند.

لمس اشیا ممنوع!

در هیچ موزه­ای حق دست زدن به اشیا را ندارید. شاید این سوال برایتان مطرح شود با توجه به اینکه تمام اشیا موزه مثل آثار معماری، شکستنی نیستند پس چرا نباید به آنها دست زد؟ باید بدانید اگر چه لمس اشیا سنگی ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما باید توجه داشت که انگشتان دست انسان نیز در تمیزترین حالت آغشته به مقداری چربی است که با لمس یک شی چربی موجود به سطح آن منتقل می­شود. چربی که روی شی مینشیند علاوه بر اینکه به جذب هرچه بیشتر آلودگی­های محیطی کمک می­کند، به مرور زمان اکسید شده و باعث تخریب تدریجی آن می­شود. پس فراموش نکنید که لمس اشیا در هیچ شرایطی جایز نیست.

 با کودکان به موزه نروید

بهتر است برای بازدید از موزه به هیچ عنوان کودکان را همراه خود نبرید، چرا که آستانه تحمل کودکان کم است و از آن جا که فضای موزه­ها نیز فضای سنگین برای کودکان است، آنها خیلی سریع خسته شده و شروع به بهانه­گیری می­کنند. اما اگر می­خواهید کودک خود را به موزه ببرید پس صرفا برای بازدید کودک از موزه برنامه­ریزی کنید و موزه را برای کودک خود کودکانه کنید. اشیای خاصی را در نظر بگیرید که ممکن است برای کودک شما جالب باشد و توجه او را به خود جلب کند. در مورد اشیا نیز اطلاعاتی به دست آورده و آن را در حد فهم کودک خود کوچک کنید. بهترین گزینه برای بازدید کودکان موزه­های عروسک و اسباب بازی است.

 

 

 

 

موزه گردی