logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
5 مقصد اطراف تهران برای آب بازی

5 مقصد اطراف تهران برای آب بازی

1399/04/22

 

 

 

1- سیبان دره.

بی‌شک یکی از بهترین و زیباترین تورهای یکروزه اطراف تهران، سیبان دره است. در این تور حوالی ساعت 6 صبح از تهران راه می‌افتیم و به سمت بخش‌های غربی استان تهران که هم مرز با استان البرز است، حرکت می‌کنیم. روستای سیبان دره که نام قدیمی آن سیوان دره بوده در فصل تابستان پذیرای گردشگرانی است که به دنبال ییلاقی خنک و فضایی برای آب تنی هستند. برای آب تنی در تور یکروزه سیبان دره به رودخانه دائمی هزاربند در ۸ کیلومتری روستای سیبان دره می‌رویم. این رودخانه از ارتفاعات بن رود سرچشمه می‌گیرد و در انتها به جنوب استان البرز سرازیر می‌شود. از آب رودخانه برای سیراب کردن باغ‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل وقتی وارد رودخانه می‌شوید، می‌توانید درخت‌های گردوی زیادی را ببینید که بالای سرتان چتر ساخته‌اند. در اینجا می‌توانید با خرید لبنیات، گردو، توت، آلبالو و دیگر محصولات محلی، خاطراتی خوشمزه و جذاب را به خانه ببرید. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در تور یکروزه سیبان دره با شاهسون سیر تماس بگیرید 02188344341.

 

2- پلنگ دره

یکی از معروف‌ترین رودخانه‌ها برای آب بازی، پلنگ دره است. منطقه‌ای بکر و زیبا که در حوالی شیرگاه در استان مازنداران قرار دارد و می‌توانید در قالب توری یکروزه به آنجا بروید. برای سفر به پلنگ دره حتما یک دست لباس خشک به همراه داشته باشید. چرا که آب بازی و ورود به رودخانه از همان ابتدای سفر آغاز می‌شود و قرار است حسابی از آب بازی لذت ببرید. جریان آب در رودخانه پلنگ دره آرام است و عمق آن فقط در بعضی قسمت‌ها کمی بیشتر می‌شود. علاوه بر این رودخانه دوست‌داشتنی، می‌توانید از چیدن تمشک‌هایی که کنار آب روییده‌اند لذت ببرید، خرچنگ‌ها و ماهی‌های کوچک را ببینید و از سکوت و زیبایی طبیعت لذت ببرید. آیا دوست دارید همراه با شاهسون سیر در تور یکروزه پلنگ دره کنارمان باشید؟ با ما تماس بگیرید و ثبت‌نام کنید 02188344341..

 

3- هفت چشمه چالوس

اگر به دنبال مقصدی نزدیک به تهران هستید و دوست دارید سفری مفرح و زیبا داشته باشید، هفت چشمه بهترین مقصد برای شماست. برای رسیدن به هفت چشمه باید از چهارمین جاده زیبای جهان، یعنی جاده چالوس بگذرید. پس از آن وارد مسیری زیبا می‌شوید که به رودخانه‌ای زیبا، آبشاری جذاب و چند چشمه می‌رسد. این چشمه‌ها از دیواره‌ای خزه‌ای به درون رودخانه می‌ریزند و فضایی زیبا را برای آب بازی و لذت بردن از آب رودخانه فراهم می‌کنند. در تور هفت چشمه چالوس علاوه بر آب بازی برای دیدن مقبره پیر یپران نیز خواهیم رفت و از فرهنگ و طبیعت در کنار هم لذت خواهیم برد.

 

4- لفور تا هفت آبشار

اگر می‌خواهید به دیدن جنگلی 40 میلیون ساله بروید و در کنار آبشاری زیبا، آب تنی و آب بازی کنید، تور لفور تا هفت آبشار مخصوص شماست. این جاذبه در سوادکوه قرار دارد و می‌توانید در توری یکروزه به آنجا بروید و شب به خانه بازگردید. 

تور جنگل لفور و هفت آبشار، برنامه‌ای نسبتا سبک است و می‌توانید با آمادگی جسمی نسبی، به آنجا بروید و روزی جذاب و مفرح داشته باشید. این محوطه در مجاورت روستای تیرکن از توابع دهستان دارزکلا در مرز دو شهرستان سوادکوه و بابل در قلب جنگل‌های هیرکانی قرار دارد.جنگل‌هایی که به ثبت یونسکو رسیده‌اند و احتمالا از زمان دایناسورها وجود داشته‌اند. در این تور، در انتهای مسیر، درست در کنار آبشار لفور می‌‌توانید دهانه غاری را ببینید که عارضه‌هایی زیبا و خاص دارد و بخش‌هایی از آن قابل دسترس نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تور و ثبت نام در آن، لطفا با ما تماس بگیرید.

 

5- آهار به شکر آب 

آخرین مقصد آب بازی که در این مطلب آن‌را معرفی کرده‌ایم، مقصدی است که برای رسیدن به آن باید به سمت شرق تهران و بعد هم فشم بروید. پس از گذر از این منطقه، از جاده‌ای کوهستانی می‌گذرید و بعد به روستای آهار و شکرآب می‌رسید. پس از گذر از میان کوچه پس کوچه‌های این روستا و بعد از دیدن باغ‌های سبز و زیبا، به رودخانه‌‌ای خروشان می‌رسید که در بخش‌هایی از آن می‌توانید آب بازی کنید. اگر از کنار رودخانه کمی بالاتر بروید، به امامزاده‌ای قدیمی می‌رسید که اتاق‌هایی برای اقامت شبانه و پخت و پز دارد. در تور یکروزه آهار و شکر آب می‌توانید محصولات کشاورزی متعددی بخرید، از دیدن باغ‌ها لذت ببرید و از هوای خنک و مطبوع آنجا لذت ببرید.

 

در این مطلب از 5 جاذبه‌ای گفتیم که می‌توانند برای آب بازی و لذت بردن از اوقات فراغت تابستانی عالی باشند. شما چه جاذبه‌های دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ فکر می‌کنید چه رودخانه‌ها و دریاچه‌هایی برای سفر آب بازی یکروزه مناسب هستند؟