logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
سفری ارزان به شهر تضادها

سفری ارزان به شهر تضادها

1399/02/04

جاذبه‌های گردشگری تفلیس نشان دهنده این است که پایتخت گرجستان، شهر تضادهاست! جایی که ساختارهای مدرن و معماری قدیمی آن کاملا در کنار هم هویت شهر را تشکیل داده‌اند. در این مطلب از وبلاگ آژانس شاهسون سیر بیشتر درباره جاذبه‌های چشم نواز تفلیس بخوانید.

این شهر درطول تاریخ خود مورد هجوم‌های زیادی قرار گرفته و چندین بار سوخته و از نو مرمت شده است. اما با این وجود هنوز هم می‌تواند تاریخ غنی و فرهنگ متمایزش را به رخ جهانیان بکشد. علاوه بر زیبایی‌های بی مانند تفلیس، جاذبه‌های طبیعی، آب و هوا، کافه‌ها و... نیز دل گردشگران را با خود به دور دست‌ها برده است. در این جا بهترین جاذبه‌هایی که می‌توانید در تفلیس ببینید را برایتان آورده‌ایم. 

 

قلعه‌ی ناریکالا

مشرف به آبانوتوبانی، قدیمی‌ترین منطقه پایتخت، بنای آجری به نام قلعه ناریکالا که به قرن چهارم باز می‌گردد، نشان دهنده‌ی آن است که تفلیس دارای ارگ مشهور ایرانی می‌باشد. این قلعه در تپه‌ای شیب‌دار بین حمام‌های گوگرد و باغ گیاه شناسی قرار دارد. کلیسای سنت نیکلاس واقع در داخل حیاط، ساختاری نسبتا جدید دارد (1997)  اما جایگزین نمونه اصلی قرن سیزدهم است که از طریق آتش‌سوزی تخریب شد. راستی می‌توانید برای رسیدن به این قلعه از شیب تند آن به بالای تپه بروید و یا تراموای برقی سوار شید.

   قلعه ناریکالا تور تفلیس شاهسون سیر

کار‌تلیس ددا

درست کنار ارگ ناریکالا، مجسمه‌ای بزرگ از یک بانو است که یک شمشیر و یک فنجان در دست دارد. این مادر گرجستان یا کارتلیس ددا به زبان گرجی است. این مجسمه آلومینیومی تا 20 متر ارتفاع دارد و نه تنها نمادی از تفلیس بلکه سنبل تمام کشورا نیز هست. شمشیر برای کسانی است که به عنوان دشمن می‌آیند، در حالی که یک لیوان شراب برای کسانی است که به عنوان دوست می‌آیند. خب این مفهوم نشان از قدرت و انسان دوستی گرجی‌هاست.

 کارتلیس ددا تورتفلیس شاهسون سیر

کلیسای متخی

کلیسای متخی در سمت مقابل قلعه ناریکالا واقع شده است، به همراه مجسمه پادشاه واگنگانگ گرگاسالی، بنیان‌گذار تفلیس، یک بنای تاریخی مشهور در این شهر است. این محل جایی است که گرگاسالی کاخ خود و اولین کلیسای این منطقه را در قرن 5 بنا کرد. کلیسایی که امروز وجود دارد از قرن سیزدهم است و از آن زمان تاکنون چندین‌بار مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است.

   کلیسای متخی تورتفلیس شاهسون سیر

خانه‌های مسکونی قدیمی

تفلیس به خاطر خانه‌های مسکونی قدیمی خود و بالکن‌های خمیده چوبی با اشراف بر میدان اصلی شهر و کلیسای متخی،مکانی بی‌نهایت مشهور است. درهای ورودی این خانه‌ها شما را به حیاط‌های داخلی می‌برند که افراد محلی آن (حیاط ایتالیا) نام‌گذاری کرده‌اند، حیاط این خانه‌ها جایی است که ساکنان قبلا برای گفتگو و نوشیدنی و شام دوره هم جمع‌ می‌شدند.

 خانه های قدیمی تور تفلیس شاهسون سیر

پل صلح

یکی‌ دیگر از جاذبه‌های گردشگری تفلیس که معماری مدرن دارد و از ساختار شیشه‌ای و فولادی است (پل صلح) می‌باشد.
میشل لوچچی معمار ایتالیایی، پلی را برفراز رودخانه متکواری طراحی کرد که در سال 2010 برای استفاده عموم بهره‌برداری شد. پل صلح خیابانی پر از کافه‌های محلی و شیک را از یک سمت با پارک‌ ریک به یک دیگر وصل کرده است. 

 پل صلح تور تفلیس شاهسون سیر

پارک ‌ریک

یکی از فضاهای تفریحی در تفلیس، پارک‌ ریک است که دارای حوض بزرگ، فواره، تخته شطرنج غول پیکر و چند ده صندلی است. در طول شب‌های تابستان، مردم محلی و بازدید‌کنندگان از (فواره های رقصان) این پارک همراه با موسیقی و نورپردازی لذت نهایی را می‌برند. درضمن این پارک مقصد گردشگران بسیار محبوب برای خانواده‌های محلی ساکن در این محله و گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند.

 پارک ریگ تور تفلیس شاهسون سیز

کلیسای جامع تثلیث، سومین کلیسای بلند ارتدوکس جهان  

بزرگ‌ترین نماد کلیسای ارتدکس گرجستان، پس از اتحاد جماهیر شوروی، کلیسای جامع تثلیث تفلیس است. کلیسای جامع، واقع در تپه الیا بالاتر از اتلباری، تقریبا در هر گوشه از مرکز شهر قابل مشاهده است. ساخت این کلیسای جامع تقریبا یک دهه طول کشید و در سال 2010 برای عموم افتتاح شد. ارتفاع آن 84 متر (275.5فوت) است. از جمله معماری‌های آن می‌توان به صلیب پوشیده از طلا در بالا‌ی گنبد مرکزی کلیسا اشاره کرد.

 کلیسای جامع تثلیث تور تفلیس شاهسون سیر

برج ساعت (فریاد مدرنیسم تفلیس)

این برج ساعت که شبیه داستان‌های جن و پری است، بنایی نسبتا جدید و یکی از جاذبه‌های گردشگری تفلیس است. بدانید، برج توسط رضوگابریازاده، استاد عروسک‌گردانی و فیلم نامه‌نویس مشهور گرجستان ساخته شده است. جالب است بدانید که هر ساعت یک فرشته از در بالای برج بیرون می‌آید و با چکش به زنگ می‌زند. در ساعت 3 ظهر و 7 بعدازظهر، می‌توان نمایش عروسکی کوچک به نام دایره زندگی را از این برج تماشا کنید.

 برج ساعت تور تفلیس شاهسون سیر

چاپخانه زیر‌زمینی استالین تفلیس

در خارج از مرکز شهر، تفلیس دارای چاپخانه بی‌نظیر و مخفی زیر‌زمینی است که استالین جوان و همکارانش در آغاز قرن بیستم از آن به عنوان تبلیغات شوروی استفاده می‌کردند. این چاپخانه، به عمق 17 متر (56فوت) در زیر ‌زمین ساخته شده است. افرادی که به چاپخانه دسترسی داشتند، با پایین رفتن از زیر‌زمین به اتاق دسترسی پیدا می‌کردند، ولی در صورت فاش‌ شدن راز آن‌ها، یک خروجی اضطراری دیگری هم نیز وجود داشت.  

چاپخانه زیر زمینی استالین تور تفلیس شاهسون سیر