logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
چگونه یکروزه به کاشان سفر کنیم؟

چگونه یکروزه به کاشان سفر کنیم؟

1399/01/13

تورهای یکروزه، فرصتی عالی برای شناخت شهرها و روستاهایی هستند که فاصله زیادی با محل زندگی ما ندارند و می‌توانیم در فرصتی کوتاه به جاذبه‌های آنها سر بزنیم. در این مطلب از وبلاگ آژانس شاهسون سیر به سراغ بررسی جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان رفته‌ایم که می‌توانید در تور یکروزه کاشان گردی آنها را ببینید.

کاشان که از هزاران سال پیش تا امروز میزبان تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم بسیاری بوده است، از جمله مهم‌ترین شهرهایی است که باید هر ایرانی حداقل یک بار به آن سفر کند و درباره آن بداند. در این مطلب از وبلاگ شاهسون سیر می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کاشان را با هم بررسی کنیم و بدانیم در این شهر زیبا چه می‌گذرد.

 

باغ فین کاشان

بی‌شک یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی، باغ فین کاشان است. باغی که به ثبت یونسکو رسیده و برخی از اسناد، قدمت آن‌را مربوط به دوره آل بویه می‌دانند. باغ فین کاشان که دارای دو بخش باغ نو و باغ کهنه است، در زمان مغولان و شاه عباس صفوی گسترش پیدا می‎کند و عده‌ای معتقدند که غیاث‌الدین جمشید کاشانی طراحی بخش‌هایی از بناهای باغ را انجام داده است.

در باغ فین، آب چه به صورت راکد و چه روان، وجود دارد تا مفهوم باغ ایرانی که در ساختن یک بهشت زمینی تلاش می‌کند و می‌خواهد تضادی با کویرهای سوزان خلق کند را به هدفش برساند. علاوه بر آب، درختان باغ فین نیز بسیار زیبا و باارزش هستند و حدودا بین 100 تا 500 سال عمر دارند.

باغ فین سفر یکروزه کاشان

 

در باغ فین کاشان، حمام فین اهمیتی تاریخی و مهم دارد. حمامی که در آن امیرکبیر وزیر کاردان و دلسوز دربار ناصر‌الدین شاه به قتل رسید برگی سیاه تا همیشه در صفحات تاریخ ایران باقی ماند. وزیری که جز آبادانی و سربلندی ایران هدفی را دنبال نمی‌کرد و با تمام وجود جنگید تا از سرزمینش، جای بهتری برای زندگی بسازد.

 

خانه‌های تاریخی کاشان

یکی از زیباترین و مهم‌ترین جاذبه‎‌های گردشگری کاشان، خانه‌های تاریخی آن است. خانه‌هایی که هر کدام داستانی دارند و معماری شگفت‌انگیز آنها می‌تواند هوش از سرتان ببرد.

خانه طباطبایی های کاشان تور یکروزه کاشان

 

در این بین خانه‌های تاریخی خانه طباطبایی‌ها، خانه عامری‌ها و خانه عباسیان به سبب معماری‌های ویژه‌ای که دارند از بقیه مشهورترند و همیشه چند گردشگر خارجی را می‌بینید که با شگفتی در گوشه‌ای از این خانه‌ها ایستاده‌اند و محو در هنر معمارانی شده‌اند که روزگاری خانه‌های کاشان را با دقت و وسواس بسیار می‌ساختند.

 

تپه سیلک کاشان

اگر به شناخت تاریخ، فرهنگ و درک آنچه بر ایران زمین گذشته است علاقه‌مندید، پس باید حتما بخشی از زمان سفرتان را برای دیدن تپه سیلک کاشان بگذارید.

تپه سیلک کاشان تور یکروزه کاشان

تپه سیلک یکی از کهن‌ترین تپه‌های باستانی ایران است که قدمت زندگی بشر در آن به بیش از 7 هزار سال می‌رسد. برخی از اسناد باستان‎شناسی به این نتیجه رسیده‌اند که اولین زیگورات یا نیایشگاه بشری نیز در همین تپه سیلک ساخته شده بوده و اسلکت‌هایی نیز در این تپه پیدا شده که می‌توان با توجه به بررسی آنها اطلاعات بسیار مهمی درباره اقوامی که در ایران زندگی می‌کردند به‌دست آورد. تپه سیلک کاشان دارای یک موزه نیز هست که می‌توانید در آن برخی از اشیای مهمی که از تپه سیلک پیدا شده را ببینید.

 

گلاب گیری نیاسر کاشان

باغ‌های گل محمدی نیاسر که از قرن‌ها پیش شیشه‌های گلاب اعلا را به دوست‌داران این عصاره خوش طعم هدیه داده‌اند یکی از زیباترین مقاصدی هستند که در فصل گلابگیری به آن سفر خواهیم کرد.

در فصل گلاب گیری حال و هوای نیاسر بسیار دوست‌داشتنی و متفاوت می‌شود و می‌توانید در تمام کوچه و پس کوچه‌های نیاسر، شاهد گلبرگ‌ها و گل‌های گل محمدی باشید. بیشتر دخترها تاجی از گل محمدی بر روی سر دارند و خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای در اکثر مغازه‌ها پیدا می‌شود.

تور گلاب گیری کاشان تور یکروزه کاشان

 

علاوه بر مراسم گلاب‌گیری شما می‌توانید در این منطقه به دیدار چهارطاقی نیاسر بروید، از آبشار نیاسر بازدید کنید و اگر امکانش بود به غار مهر بروید که قدیمی‌ترین آثار از تولد مهر، رب‌النوع باستانی ایرانی، در آن نقش بسته است.

 

سفر به کاشان می‌تواند یک فرصت عالی برای دیدار از شهری باشد که تمدن، فرهنگ و هنر را در کنار همدیگر دارد. برای سفر با شاهسون سیر و حضور در تور یکروزه کاشان کافی است با ما تماس بگیرید و در برنامه‌های کاشان گردی ما شرکت کنید. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام لطفا با ما تماس بگیرید 02188344341