logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
5 جاذبه مهم تهران را می‌شناسید؟

5 جاذبه مهم تهران را می‌شناسید؟

1399/01/10

تهرانگردی، با کاخ‌ها، بوستان‌ها، کافه‌های جدید و قدیم، موزه‌ها، خانه‌های تاریخی و... فرصت‌های جذابی را برای گشت و گذار در پایتخت فراهم کرده است. در این مطلب از وبلاگ شاهسون سیر از 5 جاذبه مهم گردشگری در تهران، بیشتر بخوانید.

کاخ گلستان از قصه‌ها تا یونسکو

بی‌شک یکی از زیباترین و مهم‌ترین کاخ‌های تهران، گلستان است. کاخی که در سال 1392 به ثبت جهانی رسیده و بنیان اولیه آن توسط پادشاهان صفوی نهاده شده است.

کاخ گلستان، آیینه‌ای است آنچه که بر ایران گذشته. کشوری که با ورود جهانگردان و سفیران به عرصه‌های سیاسی جهان وارد می‌شود، زنان قدرتمند، پادشاهان عادل یا ظالم و بخشی از تاریخ معاصر ایران، در این کاخ رقم خورده است.

تور یکروزه تهرانگردی + قیمت

تخت مرمر، شمس‌العماره، ایوان مرمر، عمارت بادگیر، حوضخانه و... از مهم‌ترین فضاهایی است که در کاخ گلستان وجود دارد و در تورهای تهرانگردی شاهسون سیر به دیدارشان خواهیم رفت. کاخ گلستان در طول حیاتش تاجگذاری پادشاهان پهلوی و قاجار بسیاری را دیده که از هر کدام از این وقایع آثاری در این کاخ باقی مانده است.

 

موزه ملی ایران

موزه‌ای که سردرش از بنای ایوان مدائن الهام گرفته شده و توسط معمار فرانسوی آندره گدار طراحی و ساخته شد. در موزه ملی ایران، آثار بسیار با ارزشی نگهداری می‌شود که هر کدام در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر هستند. مثلا گاو اونتاشگال که از زیگورات چغازنبیل به‌دست آمده، مجسمه مرد پارتی، مجسمه داریوش و بخشی از ستون‌های داخلی کاخ پرسپولیس از جمله مهم‌ترین اشیایی است که در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود.

موزه ملی ایرانموزه ملی ایران تا به امروز میزبان رویدادهای بسیار مهمی نیز بوده است. مثلا مدت کوتاهی که منشور صلح کوروش در ایران به‌نمایش درآمد، یکی از سالن‌های موزه کاملا برای نمایش آن اختصاص یافت. در رویدادی دیگر نیز برخی از اشیای موزه لوور فرانسه به ایران آمدند و در یکی از سالن‌های مجاور موزه ایران باستان به نمایش درآمدند تا این موزه بتواند به نقش مهمی که در ارتقای فرهنگ و دانش دارد، بیش از پیش کمک کند.

موزه ملی ایران همه روزه باز است و طبق تقویم وزارت گردشگری، تنها در ایام خاصی مانند شهادت حضرت علی، 22 بهمن، تاسوعا و عاشورا تعطیل خواهد بود.

 

باغ موزه قصر

زندانی که روزی چون سدی سیاه و زشت در برابر خانه‌ها و خیابان‌ها قد علم کرده بود، حالا تبدیل به موزه‌ای خاص و عجیب شده که می‌توانید در آن ساعات بی‌نظیری را بگذرانید. باغ موزه قصر با برداشتن دیوارهای زندان قصر و تبدیل کردن سلول‌ها به بخش‌های یک موزه، فرصتی را پدید آورده تا در یک گشت کوتاه، بتوانید با یخش زیادی از تاریخ تهران و ایران آشنا شوید.

در این موزه رویدادهای مهمی که عمدتا در دوره قاجار و پهلوی رخ داده، به گونه‌ای خاص و زیبا به نمایش درآمده و به مخاطب کمک می‌کند تا بیشتر درباره تاریخ بداند.

تور تهرانگردی شاهسون سیر

در بخش‌هایی از موزه هم سلول‌ها حفظ شده‌اند و داستان‌های گوناگونی که به زندانیان مربوط بوده درون سلول‌ها شبیه‌سازی شده تا بازدیدکنندگان خود را در فضای دوران گذشته حس کنند.

در کنار باغ موزه قصر، کافه‌های زیبایی نیز وجود دارد که می‌توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه و یا یک بشقاب عصرانه دلچسب پس از تور تهرانگردی شاهسون سیر، از خودتان پذیرایی کنید.

 

خانه موزه مقدم

بی‌شک یکی از زیباترین و جذاب‌ترین خانه‌های تاریخی تهران، خانه موزه مقدم است. خانه‌ای که فاصله کمی تا موزه ملی ایران دارد و مالکیت و نگهداری آن‌را به دانشگاه تهران سپرده‌اند. خانه موزه مقدم دارای بخش‌های خاص و جذاب و اشیای منحصر به فردی است که توسط دکتر مقدم یعنی مالک خانه که خود استاد باستان‌شناسی بوده، جمع‌آوری شده است.

از سوی دیگر دکتر مقدم با سفر به کاخ‌ها، باغ‌ها و مطالعه فرهنگ ملل مختلف، بخش‌های زیادی از خانه را با الهام از آنچه که در کاوش‌ها و سفرهایش دیده بود طراحی کرده است.

تور یکروزه تهرانگردی خانه موزه مقدم

مثلا یکی از این یخش‌ها اتاق مروارید است. جایی که استاد آن‌را برای همسرش ساخت تا بنابر افسانه‌ای قدیمی صاحب فرزند شود. در تور تهرانگردی شاهسون سیر، با هم به دیدار خانه موزه مقدم خواهیم رفت و چیزهای بسیاری درباره آن خواهیم آموخت.

 

کاخ نیاوران

از زیباترین و مهم‌ترین کاخ‌های تهران، کاخ نیاوران است. کاخی که از زمان آل بوبه نشانه‌هایی در آن وجود داشته و پادشاهان قاجاری هر کدام در آن کاخ‌هایی ساخته‌اند. کاخ نیاوران فضاهایی برای نمایش آثار گوناگونی نیز دارد که هرکدام در نوع چشم‌نواز و بسیار مهم هستند. برای مثال مجموعه لباس‌های فرح دیبا که به سوزن‌دوزی‌های بسیار زیبا و باارزش مزین شده‌اند در بخشی از کاخ نیاوران به نمایش در آمده و از آنها حفاظت می‌شود.

تور تهرانگردی موزه نیاوران + قیمت

علاوه بر این در کاخ نیاوران، نمایشگاهی برای نمایش ماشین‌های قدیمی نیز دایر شده و می‌توانید در آن انواع ماشین‌هایی که در سال‌های دور تولید شده‌اند را ببینید.

 

بی‌شک تهران دارای جاذبه‌های فرهنگی زیبا و باارزش بسیاری است که می‌توان در سفرهای یکروزه و چند روزه به آنها سر زد. اگر شما هم دوست دارید در برنامه‌های تهرانگردی شاهسون سیر کنارمان باشید کافی است تلفن را بردارید و با ما با شماره 02188344341 تماس بگیرید و در تورهای گوناگون تهرانگردی شرکت کنید.