logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
7 وسیله مهم در سفر و طبیعت گردی

7 وسیله مهم در سفر و طبیعت گردی

1399/01/09

می‌خواهید به سفر طبیعت گردی بروید و در حال جمع کردن وسایل‌تان هستید؟ صبر کنید! بدون برداشتن این پنج وسیله از خانه خارج نشوید. بسیاری از گردشگرانی که سفرهای خوبی نداشته، گم شده‌اند یا با بحران مواجه شدند، یکی از این پنج وسیله را به همراه نداشتند.

بی‌شک برای هر سفر طبیعت گردی چه به‌صورت گروهی و چه انفرادی وسایل گوناگونی لازم است. اما تجربه راهنمایان و شنیدن قصه‌های افرادی که در سفرها با مشکلاتی روبرو شدند، می‌گوید بردن این پنج وسیله می‌تواند مرز بین بحران و حل مشکلات باشد. در این مطلب از وبلاگ شاهسون سیر بیشتر درباره 7 وسیله‌ای می‌گوییم که باید همراهتان باشد.

 

1- کفش مناسب

شما برای طی مسیر در جنگل، کویر، غار، کناره رودخانه و... به پاهایتان احتیاج دارید، پس کفش خوبی به پا کنید. کفش مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ آنها باید زیره و رویه‌ی محکمی داشته باشند. حتی اگر صندل طبیعت‌گردی به‌پا دارید، بهتر است تمام انگشت‌های پای شما توسط بخش‌هایی از کفش پوشانده شود. ضمنا کفش شما نباید نو باشد و حتما باید قبل از سفر چند باری آن‌را پوشیده باشید که در حین طبیعت گردی ناگهان کفش پایتان نزند. از سوی ذیگر کفش شما باید سبک باشد تا در طول مسیر باعثث خستگی پاها و دیگر قسمت‌های بدن نشود. بهتر است کفش‌های بند دار بپوشید که اگر مجبور شدید جوراب‌های بیشتری به پا کنید، بتوانید کمی کفش‌تان را بزرگتر کنید. در نهایت اینکه اگر کفش ضد آب دارید که سبک و راحت است حتما آن‌را به پا کنید! حتی اگر با بقیه لباس‌هایتان خیلی ست نبود.

وسایل تور تور یکروزه

 

2- چراغ قوه یا هدلمپ

درست است که این روزها بسیاری از گوشی‌های موبایل چراغ قوه دارند اما آنها کافی نیستند. استفاده از چراغ قوه موبایل، می‌تواند باطری آن‌را زودتر به اتمام برساند و در شرایط اظطرار برایتان مشکل ایجاد کند. پس پیش از بستن کوله سفر، چراغ قوه‌ای که اندازه مناسب داشته باشد و یا هدلمپی که با آن راحت هستید را بردارید.

هدلمپ یا چراغ قوه سفر یکروزه

 

ضمنا برداشتن باطری‌های نو به شدت توصیه می‌شود و فراموش نکنید که در روزهای قبل از سفر از سالم بودن چراغ قوه و یا هدلمپ خود کاملا مطمئن شوید.

 

3- آب آشامیدنی

بسیاری از کسانی که در جنگل، کویر و کوهستان گم شده‌اند فکر می‌کردند، وسایلی که از شهر نخریده‌اند را قرار است در کوهستان یا از لابه‌لای درختان جنگل پیدا کنند! فراموش نکنید که هر چه قلب طبیعت نزدیک‌تر شوید، دسترسی شما برای تهیه کالاها محدودتر می‌شود پس هر چه می‌خواهید را قبل از ورود به طبیعت تهیه کنید.

یکی از این کالاهای ضروری آب آامیدنی است! کمبود آب بدن باعث مشکل در الکترولیت‌ها می‌شود، به مغزتان آسیب می‌زند و نمی‌گذارد در شرایط بحران درست فکر کنید.

قمقمه آب برایی سفر

از سوی دیگر اگر فکر کرده‌اید می‌توانید مثل رابینسون کروزوئه از آب جمع شده در حفره‌ کنار رودخانه استفاده کنید، سخت در اشتباهید. اگر وسیله‌ای برای تصفیه آب نداشته باشید، خوردن آب‌های طبیعت که منشا آن‌را نمی‌دانید، می‌تواند باعث ورود باکتری‌ها و میکروب‌ها به بدن‌تان شود و حتی خطر مرگ داشته باشد. چه با تور سفر می‌کنید و چه خودتان کوله بار سفر بسته‌اید، یک قمقمه آب آشامیدنی را از خانه بردارید و خیال خودتان و همه را راحت کنید.

 

4- داروهای شخصی و کمک‌های اولیه

از آنجا که ماهیت سفر یا تغییرات آب و هوایی، غذایی، رفتاری و شیوه زندگی همراه است، ممکن است در طول سفر بیماری و مشکل به سراغ‌تان بیاید. پس حتما پیش از سفر داروهای سخصی‌تان را در جای مناسبی از کوله بگذارید که خشک و خنک باشد و هر زمان که به آن نیاز داشتید خودتان و یا دیگران بتوانند سریع آن‌را به دست‌تان برسانند.

کمک های اولیه در سفر

 

از سوی دیگر برداشتن یک یا دو باند کشی، گاز استریل، کمی بتادین، قطره استریل شستشوی چشم، کرم ضد آفتاب، داروی ضد اسهال، کرم مرطوب کننده، قرص مسکن و قرص سرما خوردگی را فراموش نکنید و بدانید که گاهی با چند داروی ابتدایی، می‌تواند از فجایع بسیاری جلوگیری کرد.

 

5- یک بادگیر، لباس گرم یا لباس اضافی

حتی در چله تابستان، داشتن یک بادگیر یا لباس گرم یا یک لباس اضافی می‌تواند در مواقع بحران برایتان بسیار مهم باشد. طبیعت خبر نمی‌کند و ممکن است ناگهان گرفتار یک طوفان محلی شوید، در آب بیوفید و یا خارج از برنامع مجبور شوید شب را در زیر یک درخت یا کنار دهانه یک غار بگذرانید. در تمام این شرایط بودن یک لباس گرم اضافی می‌تواند کمک کند که تا حد ممکن خودتان را از مهلکه بیرون بکشید و مدت بیشتری را در شرایط سخت بتوانید راه بروید یا منتظر کمک بمانید.

لباس گرم برای سفر

 

6- مدارک شناسایی و دفترچه بیمه

داشتن مدرکی که هویت شما را نشان بدهد، در تور و سفر از هر چیزی واجب‌تر است. در هر شرایطی ممکن است راهنما، ارگان‌های گوناگون و یا در شرایط خاص نیاز به احراز هویت باشد. بدون مدرک شناسایی راهی سفر نشوید و این توصیه را کاملا جدی بگیرید.

از سوی دیگر اگر به‌تنهایی سفر می‌کنید و یا حتی با تور به جایی می‌روید، حتما دفترچه بیمه خودتان را داشته باشید تا در مواقع بحرانی پزشک بتواند به سوابق بیماری شما دسترسی داشته باشد.

کارت ملی برای سفر

در نهایت به یاد داشته باشید که اگر به داروی خاصی آلرژی دارید، دیابت و ناراحتی قلبی دارید و یا باید با شرایط خاصی تحت عمل جراحی قرار بگیرید این موضوعات را روی برگه‌ای بنویسید و آن‌را روی صفحه اول دفترچه‌تان بچسبانید.

 

7- غذاهای سبک و پرانرژی

آجیل و مغزهای خوراکی، بیسکوئیت، خشکبار، خرما، نان، میوه و یک غذای سبک که دیر فاسد می‌شود، حتما باید جایی در کوله سفرتان داشته باشند. شما برای حرکت کردن، فکر کردن و تصمیم گرفتن نیاز به مواد خوراکی دارید و باید به بدن‌تان کمک کنید که در طول سفر همراه‌تان باشد.

غذاهای سبک برای سفر

از سوی دیگر بهتر است از بردن و میل کردن خوراکی‌هایی مثل چیپس و پفک، الویه، ساندویچ‌های آماده، سوسیس و کالباس، غذاهای چرب، پرنمک  و یا خیلی شیرین اجتناب کنید تا بتوانید به سلامت و خوشی سفرتان را پشت سر بگذارید.

 

در این مطلب از وبلاگ شاهسون سیر به مهم‌ترین وسایلی پرداختیم که باید در طول سفر همراه‌تان باشد. امیداوریم همواره سفرهایی شاد و زیبا داشته باشید و با توجه به نکات مهم از سفرتان بیشتر لذت ببرید.