logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
یکروزه، قزوین را بگردید!

یکروزه، قزوین را بگردید!

1399/01/06

تور یکروزه قزوین، یکی از پرطرفدارترین تورهایی است که همه ساله توسط آژانس شاهسون سیر برگزار می‌شود. دوست دارید بدانید در این تور به کجاها سر می‌زنیم؟ در این مطلب از وبلاگ شاهسون سیر همراه ما باشید.

قزوین که روزگاری پایتخت شاه طهماسب صفوی بود، شهری زیبا و جذاب است که می‌توانید در سفری یکروزه به سراغش بروید و از دیدن زیبایی‌های آن لذت ببرید. در این مطلب که توسط تیم محتوای شاهسون سیر ارائه شده، برایتان از مهم‌ترین جاذبه‌هایی می‌گوییم که در تور یکروزه قزوین قرار است آنها را ببینیم.

 

کاروانسرای سعدالسلطنه

طولانی‌ترین کاروانسرای ایران که دوره قاجار و توسط حاکم قزوین و توابع آن ساخته شده است، کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین است. سعدالسلطنه با سراها، حجره‌ها و زیبایی‌های اصیلش، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری قزوین است که در تور یکروزه قزوین به سراغش خواهیم رفت. حجره‌های سعدالسلطنه پس از مرمت، با زیبایی و اصالت بسیار بازگشایی شده‌اند و گشت و گذار در میان آنها تجربه‌ای عالی در تور یکروزه قزوین خواهد بود.

یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های کاروانسرای سعدالسلطنه، حجره‌های شیرینی فروشی است و از معروف‌ترین آنها شیرینی فرح قزوین و شیرینی رضا است که می‌توانید خوشمزه‌ترین و تازه‌ترین شیرینی‌های قزوین را از آنجا تهیه کنید.

کاروانسرای سعدالسلطنه

 

مسجد عتیق قزوین

مسجد جامع قزوین که به مسجد عتیق نیز مشهور است با کتیبه‌ها، ایوان‌ها و کاشی‌کاری‌هایش از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قزوین محسوب می‌شود. جاذبه‌ای که عده‌ای معتقدند در گذشته آتشکده‌ای مهم بوده و بعدها بنای مسجد بر روی آن گذاشته شده است. پلان مسجد جامع قزوین چهار ایوانی است و علاوه بر بنا، درختان کهنسال آن، از زیباترین جاذبه‌هایی هستند که در تور یکروزه قزوین به سراغ آنها خواهیم رفت.

مسجئ جامع قزوین تور یکروزه قزوین

 

سردر عالی قاپو

عالی قاپو که بنایی متعلق به دوران صفویه است، با سر در رفیع و کتیبه‌‌ی زیبایش از دیگر جاذبه‌هایی است که در نور یکروزه قزوین شاهسون سیر، فرصت دیدن آن را خواهیم داشت. عالی قاپو که یکی از هفت در اصلی ورود به مقر سلطنتی پادشاهان صفوی بوده، در سال 1313 به ثبت ملی رسیده و از باارزش‌ترین بناهای گردشگری قزوین است.

سردر عالی قاپو قزوین تور یکروزه قزوین

 

کاخ چهلستون قزوین

پیش از آنکه پادشاهان صفوی، اصفهان را به‌عنوان پایتخت انتخاب کنند، قزوین مقر حکومت بود و به همین دلیل پادشاه شاه اسماعیل صفوی با بناهایی مشابه را در قزوین و اصفهان ساخت. یکی از این بناها، کاخ چهلستون ات. کاخی که هنوز باشکوه و زیباست و در آن می‌توانید نقاشی‌ها، گچبری‌ها و نشانه‌های قدیمی و باارزشی را ببینید. کاخ چهلستون قزوین، حالا تبدیل به موزه‌ای برای نمایش آثار خوشنویسی نیز شده و در آن می‌توانید آثار فاخری را از گذشته‌ی خوشنویسی ایران ببینید. 

کاخ چهلسون قزوین

 

از آنجا که بیشتر اساتید خوشنویسی اهل قزوین بودند و کتاب‌ها و کتیبه‌های با ارزشی را به جا گذاشتند، قزوین را پایتخت خوشنویسی می‌دانند و هر ساله نمایشگاه‌هایی برای نمایش آثار خوشنویسان ایرانی در آن برگزار می‌شود.

 

حمام قجر و موزه مردم شناسی

یکی دیگر از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر قزوین که در میان کوچه، پس کوچه‌های این شهر پنهان شده است، حمام قجر و موزه مردم شناسی است. موزه‌ای که با کمک مجسه‌های گوناگون، نوع پوشش، مشاغل، رفتارها و شیوه زندگی مردم قزوین و حومه آن به نمایش در آمده و بازدید کنندگان می‌توانند اطلاعات جالب و مهمی را درباره قزوین و آنچه در زندگی گذشته مردم آن در جریان است، کشف کنند.

حمام قجر قزوین

 

علاوه بر این موزه، بنای حمام قجر نیز در خود بسیار باارزش است و می‌توان در آن تمام مراحل یک حمام قدیمی ایرانی را مشاهده کرد و با شرایط آن آشنا شد.

 

خیابان سپه

خیابان سپه قزوین اولین خیابان ایران است که شاه طهماسب صفوی آن‌را به‌عنوان فضای متفاوت شهری، برای قزوین احداث کرد. اگرچه ساختن جاده‌های سنگ‌فرش و مسیرهای گوناگون از زمان هخامنشیان و حتی پیش از آن در ایران مرسوم بوده اما خیابان سپه به‌عنوان خیابانی که تفاوت مهمی در بافت یک شهر ایجاد کرده، حائز اهمیت است.

برای دیدن خیایان سپه کافی است پشت به عالی قاپو کنید و به خیابانی سنگ فرش شده چشم بدورزید که انتهایش مشخص نیست.

 خیابان سپه قزوین- تور یکروزه قزوین


قزوین شهر آب انبارها

یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر قزوین، آب انبارهای آن است. فضاهایی که برای جمع‌آوری آب قنات‌ها ساخته شده بودند و به آبادانب قسمت‌های مختاف قزوین کمک می‌کردند. آب انبارهای قزوین برای مردم شهر مقدس بودند و حتی مراسم‌های گوناگونی در حوالی آنها برگزار می‌شد. آب انبارها در جای جای قزوین وجود دارند و در تور یکروزه قزوین به دیدار یکی از آنها نیز خواهیم رفت.

 

در تور یکروزه قزوین، فرصتی خواهیم داشت تا از پایتخت شاه طهماسب صفوی بازدید کنیم و چیزهای زیادی درباره فرهنگ، تاریخ و تمدن قزوین بیاموزیم. امیدواریم در تور یکروزه قزوین شاهسون سیر، همراهمان باشید.