logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
شکم گردی در تبریز
آشنایی با شیرینی‌ها:

شکم گردی در تبریز

1398/12/26

تبریز شهر زیبا و پر افتختاری است که سفر کردن به آن در ماه‌های گرم سال بسیار پرطرفدار است. شهر تبریز در کنار جاذبه‌ها و زیبایی‌هایش شیرینی‌های بسیار خوشمزه‌ای هم دارد که طعم بی‌نظیر آنها را می‌توانید در سفر به تبریز تست کنید. در این مطلب از وبلاگ شاهسون سیر بیشتر درباره شیرینی‌های تبریز بخوانید.

شیرینی‌های هر شهر، نمادی از فرهنگ، تاریخ و حتی روزگارانی است که بر آن منطقه گذشته است. از سوی دیگر گیاهانی که در هر منطقه می‌رویند، ادویه‌هایی که استفاده می‌شوند و طبعی که مردم دارند، در شکل گیری شیرینی‌ها نقش داشته است. در این مطلب وبلاگ آژانس گردشگری شاهسون سیر برایتان از انواع شیرینی‌های خوشمزه تبریز گفته‌ایم.

 

باقلوا؛ از تبریز تا استانبول و لبنان

یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های تبریز، باقلوا است. شیرینی خوشمزه‌ای که شهدی شیرین دارد و برای تهیه آن از مغزهای گوناگون مانند پسته، گردو، بادام و... استفاده می‌کنند.

شیرینی باقلوا تبریزی

 

باقلوا که علاوه بر شهر تبریز، در شهرهای دیگری چون قزوین، یزد و کشورهای دیگری چون لبنان، ترکیه و... پخته می‌شود، بسیار پر انرژی است و کالری بالایی هم دارد. جالب است بدانید که باقلوای تبریز در میان باقلوای کشورهای دیگر بسیار پرطرفردارتر است و طعم آن بسیار دلچسب است.

 

شیرینی اریس تبریز

اریس از دیگر شیرینی‌های خوشمزه تبریز است. شیرینی که معمولا دو رنگ و شبیه رشته‌های تسبیح است و می‌توان آن‌را با چای، قهوه و شیر گرم میل کرد. اریس هم بسیار شیرین است و در آن وانیل، پسته و کاکائو می‌ریزند.

برخی از شیرینی فروشی‌های تبریز، اریس را به‌صورت مکعبی نیز می‌فروشند و معمولا مسافران جعبه‌های اریس را به‌عنوان سوغاتی با خود به شهرشان می‌برند.

شیرینی اریس تبریز

 

قرابیه، خوشمزه و پرانرژی

فرابیه از جمله شیرینی‌های خوشمزه و جذابی است که در سفر به تبریز همراه با آژانس شاهسون سیر می‌توانید آن‌را نوش جان کنید. شیرینی قرابیه در طعم‌های مختلف گردویی، بادامی و نارگیلی طبخ می‌شود و آنقدر مشتری دارد که همیشه تازه و بسیار لطیف است.

قرابیه یک شیرینی مجلسی و گران‌قیمت است و در آن از شکر، پسته، پودر بادام و... استفاده می‌شود. فراموش نکنید که اگر به تبریز بروید و قرابیه را امتحان نکنید، شیرینی سفرتان قطعا کم خواهد بود.

شیرینی قرابیه تبریز

 

نوقای تبریزی

از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های تبریز، نوقا است. برای درست کردن نوقا از نان میکادو، شکر (گاهی عسل) و طعم دهنده‌های گوناگون استفاده می‌کنند.

نوقا نیز از جمله شیرینی‌هایی است که علاوه بر تبریز می‌توانید دستور پخت آن‌را در کتاب‌های آشپزی ایتالیایی و عربی پیدا کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شیوه درست کردن نوقا برای اولین بار در یک کتاب به زبان عربی آمده که در قرن دهم میلادی نوشته شده است. 

شیرینی نوقا نیز در کنار یک لیوان چای، می‌تواند عصرانه‌ای جذاب و خاطره‌ای خوش از سفر به تبریز همراه با آژانس گردشگری شاهسون سیر باشد.

شیرینی نوقای تبریز

 

شیرینی لوز

لوز که از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های تبریز است با مقدار زیادی گلاب و هل، مغزهای خوشمزه و... آماده می‌شود. لوزهای تبریز شکل‌های مختلفی دارند و شیره‌ای خوش طعم نیز به آنها اضافه می‌شود. برای خرید شیرینی لوز می‌توانید در تور همه روزه تبریز شاهسون سیر ثبت نام کنید و با خرید شیرینی‌های خوشمزه، خاطرات زیبایی را با خود از تبریز به خانه ببرید.

شیرینی لوز تبریز

 

راحت‌الحلقوم تبریزی

شاید با شنیدن اسم شیرینی راحت‌الحلقوم بگویید که این شیرینی را در تهران و دیگر شهرها هم دیده‌اید، اما صبر کنید، شیرینی راحت‌الحلقوم تبریزی چیز دیگری است و طعم متفاتی با دیگر شیرینی‌هایی که تا به حال خورده‌اید دارد. برای درست کردن این شیرینی از نشاسته، شکر، مغز گردو، گاهی زعفران و... استفاده می‌شود. در تور تبریز شاهسون سیر با خوردن این شیرینی خوشمزه، سفری عالی خواهید داشت.

شیرینی راحت الحلقوم

 

شیرینی‌های تبریز از جمله مهم‌ترین خوراکی‌هایی هستند که در کشورمان طبخ می‌شود و امتحان کردن آنها می‌تواند خاطرات خوب سفر را برایتان دو صد چندان کند. امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی درباره شیرینی‌ها به شما بدهد. در تور تبریز شاهسون سیر منتظر دیدن روی ماهتان هستیم.