logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
ماسال، بهشت گمشده

ماسال، بهشت گمشده

1398/08/03

می‌خواهید از از طبیعت بکر و منظره های چشم نواز ییلاقات استان گیلان لذت ببرید، در کلبه‌های چوب هیجان‌انگیز شبی را بگذارانید، غذاهای سالم بخورید و از نزدیک تجربه اقامت در مناظری بهشتی را داشته باشید؟ ماسال و ییلاقات آن می‌تواند گزینه مناسبی برای سفرتان باشد.

ماسال دومین شهر مرتفع استان گیلان، بعد از رودبار و در میان رشته کوه‌های تالش واقع شده است. این بهشت زیبا، در 60 کیلومتری تالش است از از تهران حدود 6 ساعت برای رسیدن به آن در راه هستید. از آنجا که این منطقه پر از جاذبه‌های بکرطبیعی است، برخی به آن عنوان سوئیس ایران را داده‌اند و شکوه و جذابیت‌هایش را برابر با مناظر رویایی کشورهای اروپایی می‌دانند.

 

در ماسال چه می‌بینیم؟

ماسال سرزمین آبشارهای بلند، جنگل و رودخانه‌های پرآب است. غارهای تاریخی همچون خندیله پشت، چسلی و کلچال در آن قرار دارند. آبشارهای پرآب خون، تولی نساء و رامین نیز از ارتفاعات ماسال سرچشمه گرفته‌اند. پارک ساحلی کنار رودخانه خالکایی که از میان شهر ماسال عبور می‌کند نیز محلی مناسب برای وقت گذرانی و به راه انداختن بساط چای ذغالی می باشد. از سوی دیگر، دیواره سنگی اسبه ریسه، یکی از صخره‌های بلندی است که سنگ نوردان و صخره نوردان را به سوی ماسال می‌کشاند.

تور ماسال شاهسون سیر

 

از اولسبلنگاه چه می‌دانید؟

یکی از زیباترین ییلاقات ماسال، اولسبلنگاه است که با کلبه‌های چوبی و مراتع سبز وسیع تصاویری جادویی را از این خطه در برابر چشم‌هایتان می‌گستراند. برای رسیدن به اولسبلنگاه که به معنای درختی در ارتفاع بلند است، از جاده جنوبی خروجی از ماسال حدود 25 کیلومتر را می‌پیمایند و پس از آن ییلاقی زیبا را تجربه خواهید کرد.

 

شب کجا بمانید؟

برای اقامت در این ییلاق می‌توانید کلبه‌های چوبی را اجاره کنید. هزینه اجاره بسته به نوع امکاناتی که کلبه‌های چوبی دارند، متفاوت است. امکانات کلبه‌ها شامل مواردی از جمله نظیر، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی، حمام، تخت، رختخواب سنتی و حتی در برخی قسمت‌ها پارکینگ است.

از آنجا که ماسال آب و هوای خنکی دارد و شب‌های آن سرد است، به گردشگران توصیه می‌شود که با به همراه داشتن پتوی سفری، کیسه خواب و لباس گرم در کلبه‌ها اقامت کنند تا بیشتر از سفر خود لذت ببرند.

اقامت در کلبه های ماسال

به یاد داشته باشید که تجربه اقامت در کلبه‌های چوبی فقط در مناط بسیارر کمی امکان‌پذیر است که ماسال یکی از آنهاست. در نتیجه اگر دوست دارید اقامتی متفاوت داشته باشید، حتما شبی را در کلبه‌های چوبی ماسال بمانید.

لازم به ذکر است قبل از منطقه‌ی ییلاقی چند سوپر مارکت وجود دارد که می‌توانید برای تهیه وسایل مورد نیاز شب مانی نیز از آنها خرید کنید.

 

چه فصلی سفر کنید؟

تقریبا در تمام فصول سال به جز زمان بارندگی‌های شدید، می‌توانید از طبیعت زیبای ماسال لذت ببرید. در فصل‌های سرد سال هیزم گرمای کلبه‌ها را تامین می‌کند و صبح وقتی در کلبه را باز می‌کنید، منظره بی بدیل جنگل‌های سرسبز بهاری و تابستانی، رنگارنگ پاییزی و حتی اقیانوسی از ابرهای شفاف و دوست‌داشتنی را خواهید دید.

سفر به ماسال با تور

 

چه سوغاتی ببرید؟

برای خرید و کمک به اقتصاد منطقه بهتر است حتی آب آشامیدنی را از بازارهای محلی و شنبه بازار تهیه کنید. ضمنا ییلاق ماسال محصولات لبنی، عسل و صنایع دستی مانند شال و جاجیم نیز دارد که معمولا با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

 

جاذبه‌های فرهنگی ماسال چیست؟

روستای گیلوانه محلی که میزرا کوچک خان در آنجا آرمیده و در نزدیکی اولسبلنگاه قرار دارد یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های ماسال است و می‌توانید پس از گذشتن از طبیعت زیبا و بکر به‌عنوان یک جاذبه فرهنگی به سراغش بروید.

تور ماسال و اولسبلنگاه شاهسون سیر

 

غذاهای خوشمزه گیاهی در کنار چنجه و کباب ترش در رستوران‌‌های ماسال، که با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌شوند در کنار لذت بردن از

دشت‌ها و درخت‌های راش و آلو  و اقامت در کلبه‌های چوبی، می‌تواند حالتان را سرجابیاورد. ماسال با تمام زیبایی‌هایش چشم انتظار شماست تا به دیدارش بروید. دوست دارید برای دیدن این بهشت رنگارنگ با تور ماسال شاهسون سیر همسفر شوید؟